Merk fles kiezen?

Hoi!

Bij mijn eerste twee kinderen gebruikte ik Difrax flessen (was ik tevreden over. Die kromme flessen waren toen net nieuw)  en nu wil ik de Avent flessen gaan gebruiken (die waren toen nog niet zo 'in' en ik hoorde er toen nog weinig over). Ik zou wel verschillende soorten/merken spenen in huis halen, omdat het nog wel eens kan schelen welke de baby en jij het prettigst vinden.
En vergeet ook niet een pak melkpoeder of kant en klare melk. Ook altijd handig om in huis te hebben, mocht het met de bv niet helemaal lukken ofzo.

Groetjes
Marianne

hoi,

ik zelf gebruik avent flessen.

verder gaf iemand op dit  forum  de tip om aftewachten hoe het gaat met de borstvoeding.
je hebt inderdaad al een flesje gehad in een pakket dus daar redt je het in nood wel mee.
en verder zou ik  opzoeken waar bij jou in de buurt de weekend (nood) apotheek is.
daar kun je in de weekenden en ´s nachts terecht als je iets nodig hebt. en die hebben ook flesjes en babyvoeding staan.

wat het belangrijkste in flesse keuze is, is denk ik dat je je er prettig bij moet voelen.
en niet naar de prijs kijken. ga gewoon in een drogisterij staan en neem alle flesjes even in je hand (alsof je voeding geeft) en voel gewoon hoe het vasthouden is.
je kindje voelt het ook als jij ongemakkelijk een fles vast heeft. dus gewoon proberen.

je hebt zo een ander flesje gekocht als je kindje er slecht uit drinkt.
ik zou trouwens wel de zelfde merk spenen en flesjes bij elkaar gebruiken. en niet gaan proberen te mixen. je speen moet goed in het flesje sluiten.

groetjes monique.

Hoi hoi,

Ik ga voor de difrax flessen, heb ze bij mijn zoon ook gebruikt en hij heeft nooit ergens last van gehad(krampjes of spugen).
Wel een tip koop een pak flesvoeding je weet maar nooit hoe de bv gaat! Maar ja mocht je dat niet in huis hebben bij de apotheek is het ook te koop(als het zondag is!), en volgens mij kun je daar ook flessen kopen maar dat is per apotheek verschillend.

Groetjes Annemiek
25w4d

Hoi Petra,
Als je borstvoeding gaat geven kun je beter gewoon 1 klein flesje kopen van een eigen merk bijv,kruidvat.
Al die dure flessen zijn zeker met borstvoeding niet nodig.Het ligt  ook meer aan hoe je kind reageerd op de fles,welk merk je moet gaan gebruiken,want je kan wel advent flessen gaan kopen,maar straks vind je kindje dat niks,gebeurd vaak(werk in de kraamzorg en zie dit erg vaak gebeuren dat mensen van alles duur heb gekocht en/of overbodig )ik heb zelf goede ervaringen met de eigenhuis merken,die hebben ook gewoon een universele maat dus kan je er makkelijk verschillende spenen op kopen.Al die flessen die beweren dat er minder lucht binnen komt enz is vaak onzin dus daar hoef je het ook niet voor te doen.Lucht krijgen ze toch altijd wel in enige mate binnen en het heeft te maken met hoe je de fles geeft en niet de fles zelf.Ook qua spenen wat ze beweren over dat het net als de borst voelt enz....dat maakt het kindje vaak zelf uit hahhaha dus geen peil op te trekken.

Succes!
Groetjes Cat

Hai,

Zonder meer Avent flessen. Ik vind het systeem niet duurder, want je kan de flessen heel lang gebruiken, je kan er namelijk ook drinktuiten opzetten voor als je kindje ouder is.
Ik heb voor allebei mijn kinderen Avnet flessen gebruikt, en gebruik deze nog voor mijn jongste zoontje (1 jaar)

welk merk is idd ieder voor zich.ik weet wel dat ik naast de borstvoeding ook gelijk flesjes ga geven(afkolven).in de eerste plaats omdat ik op mijn werk(kinderdagverblijf)rampzalige ervaringen heb gehad met baby's die pas na een x-aantal maanden de fles aangeboden kregen,maar deze niet wilden.en als die mevrouw met de natuurlijke bron dan moet werken tot 18 uur,heb je gewoon echt een probleem.of moeders,die 2 keer per dag op en neer moet scheuren.en op de 2e plaats wil ik dat mijn vriend ook van begin af aan zijn kind kan voeden.voor het genot,maar ook als ik even wil slapen of winkelen of wat dan ook.verder,zorg dat je poedermelk in huis hebt is ook een goeie tip.toen mijn (nakomeling)zusje geboren werd,vroeg mn moeder aan de vk of dat nodig was;nee,dat was onzin.dat kun je altijd nog gaan halen als bv niet lukt.afijn,toen mn zusje 6 weken oud was was het midden in de nacht paniek want ze had honger en bij mn moeder was de melk op en er was dus geen poeder in huis.is mn vader 15 kilometer naar de huisartsenpost gereden waar ze gelukkig nutrilon hadden,maar geslapen heeft de hele familie snachts niet.
groetjes kari

Hoi Kari!

Zou toch wel een weekje of 4 wachten met het geven van de fles, als je borstvoeding geeft.. De zuigtechniek aan de borst is heel anders dan die aan de fles. En als je baby het niet goed aanleert, heb je kans op kloven en een hoop geemmer! En ook nog, het  drinken uit een fles gaat voor de  baby ook veel gemakkelijker! Dus ban heb je kans dat hij de borst niet meer wil  omdat hij dan veel meer moeite moet doen! En dat is toch zonde! Na een aantal weken als hij het borstvoeden goed onder de knie heeft,  kan hij die 2 technieken onderscheiden!

Groetjes Danielle  

hoi
ik vond de dodie fles met de 123 speen erg fijn! ik was in eerste instantie begonnen met borstvoeding , maar dat liep niet zo lekker, nou ja eigenlijk wel ,maar bleek ik had niet genoeg melk. ff kort had een erg vlotte bev,  5 uurtjes  vanaf de 1ste weeen ,  maar ben doordat de placenta niet losliet 1,5 liter bloed verloren en was dus erg zwak.ik had ook avent flesjes in huis,maar die liepen te snel en dan verslikte ze zich. toen adviseerde de kraamhulp om een dodieflesje aan te schaffen en vanaf toen dronk ze wel goed! in het begin zet je m op standje een en naarmate t drinken beter gaat op standje 2 en uiteindelijk 3. toen ze eenmaal goed dronk heb k na een paar mnd een difrax flesje aangeschaft en die zijn ook fijn, maar geloof dat ze nu overal uit zou drinken.
gr do25

Terug
Bovenaan