mesa pesa en tese wie heeft er ervaring mee???????

hoi hoi,
diaantje weer hoop dat iemand mij kan helpen met mijn vraag ik weet gewoon echt niet wat mij te w88 staat!!!
had niet verw8 dat w88 zo erg kan zijn
we hebben op 31oktober afspraak bij uroloog en wordt echt gek van het w88
groetjes diaan

hoi,

Ik heb weleens gelezen dat in Nederland geen mesa en pesa wordt uitgevoerd. Daarvoor zou je naar Belgie moeten. Dit zijn voor stellen waarvan de man geen enkele zaad heeft. Ze gaan dan kijken of ze zaad uit de balzak kunnen halen en dan dmv icsi een bevruchting tot stand kunnen brengen.
Kunnen ze geen enkele zaadcellen vinden bij je man?
Misschien heeft hij een aflsuiting maar dat zou de uroloog moeten zien.

succes
Marielle

hoi,
Bij een vriend van ons was de 1e test ook niets te vinden en bij de 2e test iets van 6000. Daardoor kwamen ze in aanmerking voor icsi. Hebben ze bij jullie al een 2e test gedaan?

gr
Marielle

goh dat is in ieder geval wat gunstiger nieuws nee we hebben nog geen tweede test gedaan maar dat zou vast wel ter sprake komen als we bij de uroloog zijn
ik had eigenlijk al zoiets van het houdt op,geen cellen dus daar kan je niks mee
maar 6000 is ook niet veel toch dus daar kunnen ze dus al wat mee????en hoe is het nu met jullie vrienden is het inmiddels gelukt??
groetjes diana

Hallo Diana,

Ik wil toch eventjes reageren op je berichtje over Mesa/Pesa. Deze behandelingen worden wel degelijk in Nederland uitgevoerd, alleen de Tese behandeling niet. Ik geloof, dat er 5 ziekenhuizen de licentie hebben voor het uitvoeren van deze behandelingen,. waar het zaad direct uit de bijbal gezogen wordt en dan voor IVF/ICSI gebruikt wordt. Vaak zijn de aantallen dan hoger, dan door een normale ejectie. Wij staan momenteel op de wachtlijst voor IVF/ICSI, maar kregen geen groen licht i.v.m. te weinig goede zaadcellen

Verdorrie, wordt ik er ineens uitgeknikkerd. Maar goed waar was ik gebleven. Wij kregen geen groen licht i.v.m. slecht aantal zaadcellen (200.000 voor bewerking/ 4.000 na bewerking), Dus onder de norm om verder te gaan. Dus opnieuw een afspraak maken met de androloog om verder te bespreken wat de mogelijkheden zijn. Deze arts heeft te plekke een nieuw zaadonderzoek uitgevoerd. (echt een hele lieve man, want eigenlijk moet er tussen de 3 à 5 dagen onthouding zijn geweest). Maar hij begreep onze angst en zei, het kan dan alleen maar beter zijn. Dus ter plekke een onderzoek en gelukkig een heel positieve uitslag - 17 miljoen (grove schatting zonder bewerking), dus hij zag geen enkele reden waarom wij niet zouden mogen starten. Wel is er afgesproken, dat er bij de ICSI behandeling eerst normaal verkregen zaad getest wordt en mocht dit niet voldoende zijn, dan dan ze ter plekke een Mesa/Pesa behandeling.   En nu mogen wij 7 november op de voorlichtingsavond komen en  hopelijk binnen 2 maanden starten met de ICSI behandeling.
Een kennis van mijn zus, heeft helemaal geen zaadleiders en die zijn nu gestart met IVF en dit gebeurt ook d.m.v. Mesa. En zij hebben hele goede kansen.

Gelukkig zijn deze behandelingen dus ook mogelijk in Nederland. Ik ben in het EMC in Rotterdam onder behandeling, dit is dus een van de 5 waar het wordt uitgevoerd.

Misschien ook wel handig om op www.freya.nl te kijken, onder catergorieen, daar worden deze behandelingen besproken, misschien heb je er wat aan.

Verder heel veel succes.

Groetjes,

Marianne

quote: dianadevreede reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-10-2005 09:04:37'));

goh dat is in ieder geval wat gunstiger nieuws nee we hebben nog geen tweede test gedaan maar dat zou vast wel ter sprake komen als we bij de uroloog zijn
ik had eigenlijk al zoiets van het houdt op,geen cellen dus daar kan je niks mee
maar 6000 is ook niet veel toch dus daar kunnen ze dus al wat mee????en hoe is het nu met jullie vrienden is het inmiddels gelukt??
groetjes diana

Hoi diana,

Inmiddels hebben ze 2 icsi pogingen achter de rug welke beide mislukt zijn. Maar dat ligt niet aan het zaad want ze hebben beide keren goede bevruchtingen gehad!! De innstelling is elke keer niet goed gegaan. Maar de kans op een geslaagde icsi poging is ook maar 30%. We hopen dat de derde poging gaat lukken,
Fijn om te lezen dat de behandelingen wel in Nederland wordt gedaan. Ik had me er toen in de tijd niet verder in verdiept omdat wij ivf/icsi gingen doen.

gr
Marielle

Terug
Bovenaan