Verdorrie, wordt ik er ineens uitgeknikkerd. Maar goed waar was ik gebleven. Wij kregen geen groen licht i.v.m. slecht aantal zaadcellen (200.000 voor bewerking/ 4.000 na bewerking), Dus onder de norm om verder te gaan. Dus opnieuw een afspraak maken met de androloog om verder te bespreken wat de mogelijkheden zijn. Deze arts heeft te plekke een nieuw zaadonderzoek uitgevoerd. (echt een hele lieve man, want eigenlijk moet er tussen de 3 Ã 5 dagen onthouding zijn geweest). Maar hij begreep onze angst en zei, het kan dan alleen maar beter zijn. Dus ter plekke een onderzoek en gelukkig een heel positieve uitslag - 17 miljoen (grove schatting zonder bewerking), dus hij zag geen enkele reden waarom wij niet zouden mogen starten. Wel is er afgesproken, dat er bij de ICSI behandeling eerst normaal verkregen zaad getest wordt en mocht dit niet voldoende zijn, dan dan ze ter plekke een Mesa/Pesa behandeling. En nu mogen wij 7 november op de voorlichtingsavond komen en hopelijk binnen 2 maanden starten met de ICSI behandeling.
Een kennis van mijn zus, heeft helemaal geen zaadleiders en die zijn nu gestart met IVF en dit gebeurt ook d.m.v. Mesa. En zij hebben hele goede kansen.
Gelukkig zijn deze behandelingen dus ook mogelijk in Nederland. Ik ben in het EMC in Rotterdam onder behandeling, dit is dus een van de 5 waar het wordt uitgevoerd.
Misschien ook wel handig om op www.freya.nl te kijken, onder catergorieen, daar worden deze behandelingen besproken, misschien heb je er wat aan.
Verder heel veel succes.
Groetjes,
Marianne