Met 1 jaar van de fles af?

<p>Mijn zoontje is 11 maanden en afgelopen week was ik op het bureau met hem. Hij krijgt momenteel 's ochtends en 's avonds een papfles. (210+7 en 3 lepels granen) voor de rest eet hij zijn tussendoortjes en avondeten en brood. Nu werd me van de week dus gezegd dat hij met 1 jaar van de fles af moet zijn. En dat hij dan dus gewoon net als ons moet eten. En bij zijn brood een beker melk. Ik vind dit zo 'vroeg?' Ik geniet van de momenten dat hij een fles krijgt en hij vindt ze zelf ook erg lekker. Daarbij eet hij 's avonds soms maar een half sneetje brood of klein bordje warm eten en ben ik blij dat hij dan net voor bedtijd nog een fles krijgt. Heeft hij zijn buik evengoed vol.</p><p>Hadden jullie je kinderen ook met 1 jaar van de fles af? Het klopt gewoon niet in mijn hoofd ofzo. Mijn baby van de fles af. Haha.</p>
 
Ik denk dat dit heel erg afhankelijk is van wat jij en je kindje willen. Wij hadden beide kinderen(bijna 3 en net 1) in de week van hun 1e verjaardag van de fles af. We vinden het juist heerlijk dat je niet meer afhankelijk bent van de fles en dat ze gewoon alles met de pot mee eten. Ik vind het ook gewoon niet nodig als kinderen die 1 geweest zijn nog melk uit de fles drinken, maar dat is mijn mening. 
Ten aanzien van de fles voor het slapen zodat hij de buik vol heeft: onze beide kinderen slapen er niet minder om sinds ze geen avondfles meer krijgen. Ook niet op dagen dat ze slecht eten. Dus dat hoeft niet per se noodzakelijk te zijn. 
Als het voor jou goed voelt om de fles nog te blijven geven dan moet je dat gewoon doen. 
 
Eens met hierboven. Ik vindt ook altijd fijnals ze met 1 van de fles af zijn maar je kindje moet er zelf ook aan toe zijn. Onze jongste kreeg net na zijn 1e jaar oorontsteking. Toen had die er nog wel behoefte aan dus weekje later ermee gestopt. Met de oudste de 1e week na zijn 1e verjaardag gestopt.

Lekker doen waar je je goed bij voelt. Ik ken ook iemand haar dochter is 4 en krijgt voor slapen en smorgens nog steeds een fles.
 
Oh nee hoor. Tot 1,5 nog een klein nachtflesje, alsof ik daar wat over te zeggen had ?
En de ochtendfles drinkt ze nog steeds, net 2 jaar. Ze is altijd heeeeel vroeg wakker, superhongerig/dorstig, en dan heb ik geen zin in direct ontbijten. Ze drinkt de rest van de dag ook slecht melk, dus dan zit er vast wat in. Kunnen we eerst even aankleden. Is ook een fijn momentje. Ze ligt bij me in bed lekker zelf te drinken.
Vanaf 1 wel met gewone melk ipv kunstvoeding. En de andere flessen waren er toen wel vanaf. Bij de lunch een bekertje melk 
 
Hier ook met 1 jaar van de fles af. Ach, ik maak er ‘s avonds als ze naar bed gaan altijd een gezellig knuffelmoment van. En dat kan ook gewoon met een bekertje melk. Boekje erbij en even lekker tutten. En dan daarna nog even poetsen?
 
Mijn dochter is 1,5 en krijgt sochtends en savonds nog een flesje melk. Ze eet ook met de pot mee maar vind het gewoon lekker om zo in te slapen. Ze wilt geen gewone melk in ieder geval nog niet. En ik heb zoiets van wat kan het kwaad een flesje melk?

Maar het is net wat je zelf wilt. Ik zal me er niet zo druk om maken.
 
je moet zelf kijken wat je het beste lijkt! em of je vind dat ze overdags genoeg eten. ik ga hem dan eerst vervangen voor koemelk evt
 
Terug
Bovenaan