Met 1 jaar van de fles af?

Jup, bij ons was ze bij 1 jaar helemaal van de fles af. Op het Kdv gewoon melk in de beker (maar nog wel borstvoeding tot 1,5 jaar :p)
Moet wel zeggen dat de overstap naar gewoonte melk iets lastiger was want ze wilde in eerste instantie alleen schuimmelk drinkenL/ eten haha. Nu is ze 2,5 en schuimmelk is nog steeds favoriet. Maar gewone melk gaat er ook goed in
 
Mijn zoon is bijna 2 jaar oud van de consultaat moesten wij ook vanaf 1 zijn melk vervangen naar normale melk 300 ml melk maar, ik geef hem 2 x 150 ml dreumesmelk nutrilion hij vind het lekker.
 
Mijn oudste was idd met 1 jaar vd fles af. Hij wilde zelf niet meer.
Mn dochter van 13 mnd wel hoor.. voor het slapen gaan en snachts. Ik vind het ook goed voor haar, ze gaat vanzelf wel aangeven dat ze het niet meer wilt..
Momenteel is ze ziek en krijgt ze een kies en wilt ze niks eten.. blij dat ze dan iig die fles nog heeft en wilt! Ik zou er geen probleem van maken.. zolang jij en je zoontje ervan genieten wat is dan het probleem? Ze kunnen hun hele leven nog groot zijn! Tegenwoordig moeten ze zoveel..
 
Ik was toen peuter 2 was erg blij met de fles.. peuter stopte ineens met eten en drinken, niks ging er in en dat wekenlang.. wat was ik blij dat er als het moest wel 3x per dag een fles in ging!
 
Ik gaf wel lang nog een ochtendfles. Ook uit gemakzucht. Konden we smorgens lekker lang luilakken voordat we ook daadwerkelijk naar beneden gingen voor het ontbijt. Mijn jongste accepteerde met 1 jaar ook gewone melk. Dus dat was makkelijk. Mijn oudste lustte dat absoluut niet (nu nog steeds niet, ze is 4,5) dus die kreeg nog wat langer opvolgmelk.

De andere flessen waren er wel met een jaar af.
 
Bedankt voor jullie reacties! Ik kan inderdaad het gemak van de fles af zijn ook wel inzien. We gaan over 3 maanden op vakantie en dan is het ook wel lekker als hij gewoon met ons mee eet. Hij is nu het ziek geweest en eet vrij weinig nog. Ben blij dat hij zijn flessen nu heeft. En over anderhalve week gaan we verhuizen. Ik denk dat als alles weer rustig is, ik ga proberen met de fles te stoppen. Maar voor nu houd ik het even zo.  
 
Terug
Bovenaan