Met 2 1/2 maand naar 4 voedingen!?

Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt?
Mijn zoontje is nu 2 1/2 maand. Hij zit al 5 weken op 5 voedingen. Ik heb nu het volgende schema:
  7.15  fles 200cc
11.15 fles 200cc
15.15  fles 200cc
19.15 fles 200cc
21.00 fles 100cc
Hij weegt nu 4,5 kg., voeding is dus al aan de hoge kant, de 100cc van 21.00 hoeft eigenlijk nog niet eens meer. Maar is het niet te vroeg om deze te laten vallen? Op 't cb zeiden ze dat als een kindje de benodigde voeding maar binnenkrijgt op een dag, dan is het goed.  Als ik het laatste flesje laat vallen  kan/moet ik dan al wat rijstebloem toevoegen aan het flesje van ± 19.15?

 
Hallo mama van Renzo,
Ik zou het gewoon een keer proberen, misschien even
twee weken wachten en dan wel wat rijstebloem er bij in doen.
Dat mag pas bij baby's vanaf drie maanden.
Sucses er mee.Groetjes miranda
 
Gisteren heb ik 't gewoon geprobeerd. Om 19.30 de laatste fles gegeven en jawel, hij sliep door tot 6.30u. Toen werd hij een beetje wakker, maar viel weer in slaap om 6.45u en om 7.15u pas echt wakker. Fijn om 7.30u de eerste fles kunnen geven.
PS. waarom mag de rijstebloem pas vanaf 3 maanden? Is eerder schadelijk dan?
 
Op ons consultatieburo zeggen ze dat je baby maximaal 8 uur zonder voeding mag vanwege de suikerspiegel. Nou kan een keer negen of tien uur ook wel maar dit lijkt me wel lang. Zeggen ze daar niks over? Mijn zoontje is negen weken en weegt 6 kilo. Ik moet hem toch om 23 uur wakker maken voor een laatste voeding.
 
Nee, op ons cb zeggen ze dat het verhaal van de bloedsuikerspiegel achterhaalt is. Dit zou alleen een probleem kunnen opleveren voor hele stille kindjes die heel diep  en veel slapen. Als je kindje  zelf wakker wordt als het honger heeft, is er geen probleem, dan doen ze dat ook na een slaap van 10 of zelfs 12 uur.
Het is ook zo dat een kindje dat vrij licht is bij de geboorte zo goed als nooit last heeft van een te veel dalende bloedsuikerspiegel. Bij hele zware kindjes bij de geboorte is die kans groter, omdat hun lichaampje meer suikers heeft opgenomen en daar aan gewend is geraakt.
Renzo was een van de lichte kindjes, 2790 gram.
Maar...niettemin stond ik er ook sceptisch tegenover eerst, totdat ik het steeds vaker te horen kreeg.
 
Erg vreemd dat ze dat bij jou op het CB zeggen. Toevallig waren wij twee weekjes geleden op het CB voor een tweede prikje van onze zoon en ik vroeg dat ook aan de arts omdat onze zoon de laatste fles niet meer wil. Hij raadde het ook af omdat de bloedsuikerspiegel teveel daalt als de baby langer dan 10 uur slaapt en ons zoontje is wat ouder, nu  ruim 4 maanden oud. Ik neem toch aan dat een arts dat wel moet weten?

Verder hebben we hetzelfde schema met dezelfde hoeveelheden en zijn de laatste fles toch aan het afbouwen omdat we onze zoon later dan 20.00 uur gewoon niet meer wakker krijgen. Het is straks de bedoeling dat hij dan om 20.00 uur zijn laatste voeding krijgt en vanaf dat tijdstip gaat slapen tot de volgende ochtend. Hij krijgt nu ook rijstebloem in zijn laatste flesje. Rijstebloem wordt geadviseerd vanaf 4 maanden. Waarom weet ik ook niet (allergie? krampjes?).

Maar men zegt wel dat je moet doen wat je gevoel je ingeeft en als je vindt dat jouw kindje toe is aan doorslapen dan moet je dat gewoon doen toch?

In ieder geval succes ermee!

Groetjes,
Rosanne
 
Hallo,
Wij werden nog (net niet) voor gek verklaard geloof ik. Toen ik vertelde dat ik mijn zoon wakker maakte voor een fles. Hiij dronk dan ook erg weinig. Mijn is ook door de cb-arts verteld dat als een kindje op de dag genoeg drinkt en wakker wordt als hij honger heeft hij niet wakker gemaakt hoeft te worden. Onze zoon sliep vanaf   3 weken 8uur op een nacht. Hij was een hongerige baby dus drinken te kort had hij niet. Al gauw werd de fles van 23u. om 21u. en sliep hij 10 uurtjes op een nacht ( met 2 maanden). Nogmaals aangekaart (ivm die bloedsuikerspiegel) ik vond het niet erg, maar je wordt soms ook wel onzeker gemaakt door wat je leest en hoort. Geen probleem zolang hij goed drinkt, groeit en zelf komt om de fles (bv. op de dag). Hij is nu bijna 1jaar, slaapt tussen de 12-14uur op een nacht en komt nog steeds als hij trek heeft (neemt me nu aan de hand mee naar de keuken).
Ik wil zeggen: doe wat je gevoel je aangeeft.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan