Met 2 1/2 maand naar 4 voedingen!?

Winnie, fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Vanacht heeft onze Renzo weer lekker doorgeslapen. Hij heeft om 19.45 de laatste fles gehad en werd vanmorgen om 7.00 wakker. Heb hem wel tussendoor een minuutje horen brabbelen om 5.30, maar hij sliep meteen weer in.
Ik hen ook nog met de arts gebeld om toch nog een bevestiging en die zei ook dat het geen kwaad kon. Bloedsuikerspiegelverhaal is een beetje opgeblazen aan 't worden zei die. Ouders worden onnodig ongerust hierdoor en vergeten om naar hun kind te kijken en erop te vertrouwen.
Ik kan echter best wel begrijpen dat mensen sceptisch zijn. Gisteravond kreeg ik nog een hele preek van mijn schoonouders, waar ik mee bezig was, dat ze het niet vertrouwde. 't Heeft me moeite gekost om hen duidelijk te maken dat 't geen kwaad kon.
Renzo slaapt trouwens overdag ook best veel nu, ondanks de lange nacht.
's morgens nog van 9-11, 's middags van half 1-15 en nog van half 5-6. Zal wel goed zijn toch?
Groetjes Yvonne
 
PS. 't is trouwens weer allemaal aan 't veranderen op 't cb hier. Wij mogen al beginnen met 't opbouwen van 't fruithapje vanaf 3 maanden. Ook een schepje rijstebloem bij de laatste fles mag al eerder. 1 schepje vanaf 2 maanden, 2-3 vanaf 3 maanden.
Toen ikzelf een baby was, begonnen ze ook al veel eerder met vast voedsel.
Ze weten ook niet wat ze willen...alles komt weer terug net als de 3R-en.
 
hoi

Mijn dochter slaapt al vanaf 2 weken al door, ze krijgt om 22:00 140cc en om 6:00 de volgende voeding. Ze is nu 6 weken oud en weegt 4500gram.
Zij krijgt dus al 4 weken 5 voedingen op een dag. En van de bloedsuikerspiegel is onzin dat heeft alleen te maken waneer je kindje nog niet terug is op geboorte gewicht {is mij verteld op de cb}

Succes ermee {heerlijk he als ze doorslapen!}
 
Hallo Yvonne,
Wat kan die Renzo van jou toch lekker slapen.  Onze zoon sliep ook zo veel hoor. Ene....hij is er niet slechter van geworden.  Ons jochie liet zich ook nogal  eens  's nachts horen. Een kwartier tot half uur lang hele gesprekken met/tegen zichzelf. Ging nooit kijken, want dan  wilde hij eruit. Dus lekker kletsen en weer verder slapen. Klonk vaak wel heel leuk hoor.  
Tja, en die (schoon-)ouders      (af en toe).  Ik weet zelf toch wat goed voor hem is. Ik zie hem elke dag. Dat denk ik wel eens als ik me voor iets "moet verantwoorden". Uiteindelijk moeten hun zich er toch bij neerleggen.
Niets is zo verandelijk als het cb  . Net het weer: vandaag zon, morgen regen en zondag storm. M'n moeder zei pas nog. Vroeger werd je groot met liga en nu mogen die kleintjes het niet. Die snapt er ook niet veel van.
De 3R's zijn misschien nog zo gek nog niet. We proberen dat veel vol te houden en opzich doet zoonlief er nog niet eens zo slecht mee (tot nu toe).
Groetjes,
Winnie
 
Hallo,

Ons dochtertje (bijna 5 maanden) kreeg vanaf 10 weken ook nog maar 4 voedingen.....
De laatste van 23.00 kregen we er gewoon niet in, ze sliep dan al zo vast. Dus werd de laatste om 20.00 en de eerste om 8.00.
Op het CB vonden ze dit goed, het kindje geeft zelf wel aan of het honger heeft.

Groetjes Monique
 
Er zijn dus nog meer slaapkopjes hier! Fijn hè. Hebben we een goede lange nachtrust.
Renzo huilt overdag wel regelmatig, maar da's ook helemaal niet erg. Als ik 'm dan eventjes laat, dan ligt hij zo weer tegen zijn knuffels te praten. Zo niet, tja dan maar een uurtje huilen.
Hij drinkt nu 210 cc per fles en in de laatste  1 schepje rijstebloem. Ik denk dat ik vanavond de rijstebloem eens weg laat, kijken hoe die 't dan doet vanacht. Hij reageert heel goed op de rijstebloem, dus dat is geen probleem, maar ben gewoon of hij ook doorslaapt zonder 't extraatje.
Even een ander vraagje: Renzo heeft eens in de 2 dagen ontlasting, gewoon zacht, maar wel veel in een keer. Heeft hier ook iemand ervaring mee, kan geen kwaad toch?
 
Terug
Bovenaan