Met 3,5 maanden zwanger nog naar Mexico?

Hallo allemaal,

Allereerst allemaal van harte gefeliciteerd! Ik zit nu zelf in de 6e week en ben nog steeds in de wolken. Er is geen moment dat ik er niet aan denk. Nu zit ik wel met een dilemma. We willen eind augustus, als ik 3,5 maanden zwanger ben, nog een autorondreis maken door Mexico (Yucatan) van 10 dagen en daarna nog 4 dagen aan het strand. Ik twijfel erg of ik dit wel moet doen. Kennen jullie iemand die ook naar Mexico is geweest toen ze zwanger was? Wat zouden jullie doen?

Groetjes,

Til
 

Hoi hoi,

je kunt gerust op vakantie gaan hoor! Tot 7 mnd mag je nog vliegen, althans, daarna word je ook niet meer geaccepteerd op de vlucht.
Zelf ben ik net terug van vakantie in Turkije, ik ben nu 25 wkn en 2 dgn zwanger. Let alleen ff op de dingen die je eet, niet bij rare tentjes en water uit flesjes. Je kunt voor de zekerheid je vk op de hoogte brengen. Maar gevaar voor je zwangerschap is er zeker niet. Mits je maar een beetje op je eten let. En je kunt ook voor de zekerheid die zakjes meenemen met zo ´n zout oplossing, ben de naam ff kwijt, voor als je diarree hebt.

Maar ik zou gewoon lekker gaan, laatste keer met z ´n tweeën toch? hihi. Nou, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en véél plezier op vakantie!!!

Groetjes Cody
 
Hoi Til,

Als alles goed gaat en je hebt nergens last van kan je gewoon met vakantie hoor. En precies wat Cody zei, wel even opletten met wat je eet en drinkt. (water uit flesjes..heerlijk). Zelf ben ik met mijn eerste zwangerschap met 37 weken terug uit Italie gekomen. We hadden dat al geboekt voor  we wisten dat ik zwanger was en gingen met 4 vrienden. Volgens de verloskundige kon het gewoon als alles goed ging. Nou ik heb genoten en geen moment spijt van gehad hoor. Dus met 3,5 maand zal ik zeker gaan. Gewoon lekker genieten!

Fijne vakantie alvast,

groetjes Renske
 
Hoi hoi,

Ik zit (als het goed is) nu in mijn 6e week en ben net terug uit Mexico. Ik ben vorig jaar met 16 weken naar Maleisie geweest en je kunt natuurlijk nog heel gemakkelijk op vakantie gaan hoor!! Waar je alleen op moet letten is dat je tijdens zo'n lange vlucht vaker de benen strekt en eens gaat wandelen. Dit in verband met trombose geloof ik.
Maar net wat ze hiervoor ook al zeiden, je kunt tot 7 maanden heel erg goed weggaan, nu kan het nog, straks met de kleine wordt het toch allemaal een beetje anders, haha!!
Groetjes,
Keesje
 
Hoi,

Heb je je injecties al gehad? Want die heb je nodig. Zeker als je het binnenland in gaat. En weet je ook of je die mag hebben als je zwanger bent? Ik zou de GGD of je huisarts er even over bellen.
Als je gaat, veel plezier! Mexico is een mooi land.

Groetjes, Kat
 
Dank jullie wel voor alle reacties!

Keesje, jij bent net terug uit Mexico las ik. Kun je daar een beetje gezond eten kopen? M.a.w. hebben  ze gewone melk en goeie groenten enzo?

Groetjes,

Til
 
Hoi Til,
Klopt, wij zijn net weer 2 weken terug. Alleen wij zijn naar een all-in resort gegaan omdat we zeker wilden zijn van goede kwaliteit omdat we de baby bij hadden. Dus ik heb geen eten hoeven kopen daar, maar ik denk dat je ervan uit mag gaan dat alles wat je in een beetje supermarkt koopt veilig is. Ik geloof niet dat het verstandig is om dingen bij van die kraampjes (langs de weg) te halen, daar kun je een bacterie oplopen.
Dus fruit enzo gewoon schillen en groenten goed koken denk ik, maar ik denk dat je je niet te veel zorgen moet maken. Ik weet niet waar je naartoe gaat maar wij zaten vlakbij Cancun en daar ziet het er allemaal redelijk proper uit, haha!!

Fijne vakantie straks,

Keesje
 
Hoi Keesje,

Dank je wel voor je reactie. Dus jij bent in een all-in resort geweest. Wij zijn van plan een autorondreis te maken door Mexico van ongeveer 10 dagen, onder andere naar Palenque en Sint Cristobal of zoiets. Dat is toch wat meer het binnenland in. Daarna zitten we nog zo'n 4 dagen in een resort. Ik ben nog steeds huiverig om te gaan hoor. Stel dat ik een bacterie oploop. Ik weet het echt nog niet.

Groeten,

Mathilde
 
Terug
Bovenaan