Met 3,5 maanden zwanger nog naar Mexico?

hoi Mathilde,
voor een bactie zou ik niet bang zijn als ik jou was. Ik ben vorig jaar dik 7 weken in Mexico geweest (ben nu inmiddels trotse mama), maar kijk wel even of het gebied waar je naartoe wilt gaan malaria-vrij is. Ik heb ook vrij veel gereisd maar ben wel bewust uit de malaria-plaatsen gebleven. Als je gaat als je nog maar zo kort zwanger bent is het juist geweldig! Je hebt nog geen buik die in de weg zit!! Ik zou het meteen weer doen als het zou kunnen :) Ik ben nooit naar een resort geweest maar heb alles zelf geregeld en het eten is fantastisch. Hoe raar het ook klinkt, dichter bij huis (bijv. in Turkije) heb je veel meer kans op listeria- en andere bacterien! Mexico is een geweldig land met HEERLIJK eten!!! Ik moet er trouwens wel bijzeggen dat ze overal chilli opdoen. En dat is weer niet zo verstandig als je zwanger bent. Maar dat zal misschien in (toeristische) resorts helemaal niet zo zijn. Lekker gaan en genieten!!!
liefs Stephanie, mama van Lior
 
Hoi


Ten eerste ook gefeliciteerd!
Volgens mij als je goed voelt kan   je gewoon lekker gaan. Alleen wat alle andere (a.s.) moeders zeggen ! let erg op je eten. Ik heb van meerdere mensen gehoord dat je vooral in Mexico op moet letten op het eten.

Veel succes en laat weten hoe het is gegaan.


Groetjes Nancy


 
Lekker op vakantie gaan hoor :)

Toevallig ga ik ook naar Mexico, maar dan in oktober.
Ben nu in mijn 5e week en weet pas net dat ik zwanger ben.
Onze reis was al geboekt (in de veronderstelling dat we wat meer rondes nodig zouden hebben om zwanger te raken, maar het was bij ronde twee al raak...)

Martinair neemt je tot de 32e week  zonder medische verklaring gewoon mee.
Je mag tot week 36 nog met ze vliegen mét medische verklaring.

Ik lig dus in oktober met mijn  bolle buik lekker op het Mexicaanse strand :)

Groetjes !
Mariska
 
Volgens Beatrijs Smulders (boek veilig zwanger) is voorkomen beter dan genezen. Je kan je dus beter laten inenten volgens haar. Dat zou dus geen probleem moeten zijn. Maar neem voor de zekerheid contact op met je huisarts of GGD en vraag duidelijk hoe het zit in Mexico wat betreft entingen en malaria. Kijk goed uit met malaria en wat men erover vertelt. Wij zijn in Zuid Afrika geweest en daar heb je ook malaria. Dat je overdag niet geprikt kan worden is onzin en onze gids was er het levende bewijs van. Die heeft malaria gehad terwijl hij alleen overdag in zo ´n gebied was geweest. En malaria komt voor in en rond de malariagebieden. Die beestjes weten de grenzen niet en kunnen vlak buiten malariagebied ook voorkomen!

Verder zou ik opletten met wat je eet en waar je het vandaan haalt. Verder denk ik dat je net zo ziek in Turkije kan worden van het eten als in Mexico. Veel mensen realiseren zich dat niet maar Turkije is echt niet zo hygiënisch als Spanje. Ik denk dat je dus gerust naar Mexico kan! Als je je maar goed laat voorlichten en uitkijkt met waar je je eten vandaan haalt. En als je van pittig eten houd en niet misselijk bent is er niets aan de hand, daar heeft zo ´n baby weinig last van! Veel plezier!!
 
Hallo allemaal,

Bedankt voor al jullie reacties. We hebben besloten om toch niet naar Mexico te gaan. Ik heb verschillende instanties gebeld en ze zeggen allemaal wat anders. Ook wordt er op verschillende internet-sites gewaarschuwd voor malaria. Te veel twijfels, dus dan maar niet. We gaan gewoon lekker een andere vakantie boeken.

Groeten,

Til
 
Jammer, maar ik denk een hele verstandige keuze als je niet zeker weet of het nou wel kan of niet. Dichterbij heb je ook prachtige landen waar je met een gerust hart naartoe kan. Veel plezier met het zoeken naar een nieuwe bestemming!
 
Terug
Bovenaan