met 6 mnd baby naar bali

Hoi,ik ben net moeder van Mika..nu 4 weken oud.Wij zijn uitgenodigd om eind juli mee naar bali te gaan..nu mika geboren is vind ik het wel erg spannend..en een beetje eng.heeft er iemand ervaring hiermee..en heeft diegene dan misschien wat tips?
 
Ik zou het zelf NOOIT doen omdat je kindje nog zo jong is en je het gaat bloot stellen aan zoveel in drukken. Een rondje supermarkt is al heel wat, laat staan een vliegreis naar Bali. Rust en regelmaat. Eerst een een veilige thuishaven creeeren. Ik vind het eigenlijk te zot voor woorden.

Dit is geen aanval hoor ... het is mijn persoonlijke mening/ervaring en uiteindelijk moet iedereen het voor zichzelf bepalen hoe met een kind om te gaan.
 
Hangt heel erg van je kindje af! En natuurlijk van de accomodatie waar je heen gaat, en of er nog entingen nodig zijn vooraf...
Wij zijn met een kindje van 4 mnd naar Engeland gegaan op familiebezoek.
Bij ons was de supermarkt geen issue en in die 4mnd hadden wij een kindje met een eigen regelmaat, het was dan ook geen probleem om het uur tijdsverschil zowel heen als terug te overbruggen (we zijn een lang weekend geweest)
Hij heeft heel veel geslapen onderweg, en ik gaf flesvoeding dus ik had een thermosfles kokend water mee en een fles mineraalwater, zo kon ik op elke parkeerplaats en op de boot gewoon voeden als het tijd was.
Met vliegen heb ik geen ervaring, maar het gaat erom wat jouw moedergevoel zegt, als jij er vertrouwen in hebt is het goed. Zo niet? Niet doen!
Als jouw kindje niet snel van het stuk te brengen is, kun je het er eerder op wagen dan als je kindje zoals hierboven beschreven, al overprikkeld raakt van de supermarkt.
Wanneer moet je beslissen? Heb je nog even tijd om je kindje nog beter te leren kennen alvorens te beslissen?

Groetjes Sas
 
Hoi mamasas...ik heb inderdaad nog even..mn gevoel zegt nu dat het wel te doen is mits ik me maar goed voorbereid!! En ben nu al informatie overal vandaan aan het halen.,de tickets zijn ook al geboekt en betaald en ja ,.ik kan wel af gaan zeggen,maar das ook zo wat..Ik denk dat het wel goed komt idd...als je je maar goed voorbereid.
 
Als je gevoel zegt dat het kan ... en je idd goed voorbereiden! Succes.

Zoals Sas benoemd ... mijn dochtertje is vanaf het begin af aan heel erg prikkel gevoelig. Zij kan ook niet elders slapen, is snel van slag. Als mijn moeder 2 dagen komt logeren heb ik een heel ander kind. Ze eet niet, moet echt een poosje ontdooien, houdt zich vast aan mij etc etc.

Ik moet er dus niet aan denken om nu op vakantie te gaan. Dat komt nog wel.
 
Wat mij heel erg heeft geholpen mijn kindje goed te leren begrijpen was het boek "Wat je baby je vertelt" van Tracy Hogg. Zij leert je heel goed je kind te observeren en daarop in te spelen. Is zomaar een tipje tussendoor maar ik heb er met mijn ventje (nu 2jr) wel veel baat bij gehad en nu nog.
Misschien ook nog leuk voor de andere mama's!
Succes met voorbereiden!
Ik weet trouwens wel dat het handig is om tijdens start en landing een flesje met iets te geven (of borst) dat vermindert de druk op de oortjes.

Groetjes Sas
 
Dank jullie wel voor de reacties..heb net dat boek maar ff besteld..altijd makkelijk. Esther36..ik snap jouw reactie ook zeer zeker..ik heb nog geen weet hoe mijn kindje slaapt bij andere..hij is nog zo klein..mnet 1 maand..maar ik ga daar wel mee bezig zijn..observeren etc..
Grt Inge
 
Terug
Bovenaan