met 6 mnd baby naar bali

Ik vraag me af hoe dat dan moet met de vaccinaties die geadviseerd worden? Die kan je toch niet aan een baby geven? Of wel?
 
Wij zijn met ons dochtertje een paar dagen in een vakantiehuisje geweest en 's-nachts was het een ramp. Ze wilde niet slapen, was heel erg onrustig ... Na enkele dagen merkte ik duidelijk verschil in gedrag bij ons dochtertje. Vervelend, over de top gedrag. Eenmaal thuis veranderde ze als een blad aan de boom. Bij haar is het zo ontzettend merkbaar.

Ik vind het zo zielig als ouders hun hummeltje overal mee naar toe slepen omdat de ouders per se op vakantie willen of wat dan ook. Zonder te denken aan dat kleintje. Ongetwijfeld zullen er kindjes zijn die het super vinden en er geen last van ondervinden. Gelukkig maar.

Die van ons dus wel en het is wel terug te voeren hoor. Ik ben zelf ook erg gevoelig en heb hier lang last van gehad. Ook als pappa en mamma samen op stap gaan, naar de stad bv. We zijn versleten als we thuis komen vanwege al die drukte!
 
ook bij esmee was er de eerste 2 dagen niks aan om met haar op vakantie te gaan. en dat terwijl ze wel op verjaardagen ed mee ging en ook goed sliep. toen we net gezegd tegen elkaar hadden van als het zo blijft dan gaan we naar huis toe werd ze weer de vrolijke esmee
 
Hallo mama van Mika,

ik heb zelf ook een dochter (17 mnd) Mika! En ook wij gaan van de zomer, voor het eerst met Mika, naar Bali. Ondanks dat we eerder met ons oudste dochter, toen rond zelfde leeftijd als Mika nu, ook naar Bali zijn geweest vinden we het wel spannend. We zijn in ieder geval wel voorbereid en van die reis toen (5 jaar geleden) hebben wij geleerd dat we niet meteen die doorvlucht van Singapore naar Bali moeten nemen. Dat was net iets te veel. Nu blijven we 2 dagen in Singapore om sowieso van zo'n lange vlucht (12u) bij te komen en te wennen aan het klimaat.
Veel succes met de kleine!
 
Dank je wel!! Jullie ook natuurlijk;-) en wat een leuke naam ook voor een meisje...
Mika is als wij gaan 6 mnd...we hebben een tussenstop op kuala lumpur maar vliegen een paar uur later wel door naar bali..het is niet anders,alles is al geboekt(kadootje van mn vader..neemt ons allemaal mee)...tis gewoon spannend..kwestie van goed voorbereiden.
 
Hallo,

Wij zijn afgelopen januari op vakantie geweest naar Lanzarote met onze zoontjes: de oudste, Leon, was toen 2 jaar en 8 maanden en de jongste, Duncan, was 2 maanden. Niet zover vliegen als Bali uiteraard, maar wel echt vliegen, reizen en een andere omgeving. Alles ging prima. Het was erg relaxt. Heel fijn om te kunnen voeden in de buitenlucht in het zonnetje. Heb ik echt van genoten. Hier was het toen zo koud. Duncan vond alles best. We hadden natuurlijk de hele kinderwagen mee (dat zou ik wel echt doen ondanks dat je dan veel bagage hebt, maar dat is heel wat relaxter en ook beter voor de baby dan een brak buggietje) en met een hydrofieltje ervoor lag hij overal heerlijk te slapen of te drinken bij mij. Die kinderwagen pak je gewoon in en drop je dan bij de afwijkende bagage. Duncan ging in het vliegtuig mee in de maxi cosi, die ook meeging omdat we een huurauto hadden. Maar omdat het wel druk was in het vliegtuig, had ik hem uiteindelijk wel op schoot (maxi cosi in de handbagage) lekker aan de borst bij stijgen en dalen en verder slapend. De oudste had een eigen stoel.

Vrienden van ons zijn net 9 weken met hun twee kinderen naar Nieuw Caledonie geweest. Dat is vreselijk ver vliegen, maar ze zeiden dat de vlucht geen enkel probleem was, de kinderen waren als engeltjes. De oudste was bijna 4 toen ze vertrokken en de jongste 5 maanden. Nieuw Caledonie was paradijselijk, de baby vermaakte zich prima en vond het ook prima om op de arm genomen te worden door de locale bevolking die gek op hem was.

Ik denk dat het vooral gaat om hoe je jezelf voelt. Want als ik zenuwachtig of gespannen ben reageert Duncan daar meteen op (en de oudste trouwens ook). En als je je kinderen thuis ook al overal mee naar toe neemt en ze overal te slapen kan leggen dan maakt het voor hen niet uit of je in je eigen stad bent of in een land 5 uur of 20 uur vliegen verderop, als jij maar relaxt bent, zijn zij het ook. Tenzij ze natuurlijk een fysiek probleem hebben oid dan wordt alles anders.

Groetjes, Sara
 
Hoi Sara...erg fijn om je berichtje te lezen!! Ik moet mezelf dus gaan vermannen hihi..want ik maak me er meer druk om denk ik dan hij.
We gaan het zien..ik heb er zin in...en soms oook niet,maar ja dat gaat wel over als we er eenmaal zijn..

Je berichtje heeft me iig wel wat gerust gesteld;-)
 
Terug
Bovenaan