met 8 weken vertellen dat je zwanger bent???

Ik heb het met 8 weken verteld. Thuis, en op werk. Ik had nog geen echo gehad, en ook het hartje nog niet gehoord. Ik wist dus nog niet of het goed zat.
Maar ik dacht maar zo, dat als het mis zou gaan, zou ik me toch ziekmelden. En dan voor mn collega's een smoesje verzinnen terwijl juist een miskraam iets is wat je erg hoog kan zitten.... Daar had ik geen zin in.

Uiteindelijk is het gelukkig wel goed gegaan, en ben ik nu 16 weken.....
 
Heb het ook met 8 weken al verteld aan familie en op het werk. Overigens wél nadat we een echo met kloppend hartje hadden gezien.
Denk ook niet dat ik het op kantoor nog veel langer geheim had kunnen houden, want vroeger dronk ik liters thee en al vrij vroeg in de zwangerschap moest ik er niets meer van hebben...
 
Hoi Dames
Bedankt voor jullie lieve reacties...
we hebben al een meid maar bij de tweede zwangerschap ben  je toch weer onzeker,en toen hebben we het ook met 8 weken verteld dus ja dan kan ik nu ook niet meer wachten en mijn ouders en fam en op het werk moeten het gewoon weten want ik kan dit gewoon echt niet meer voor me houden!!!
ik ben ook zooo moe en misselijk telkens.hoop dat het snel beter wordt.bij mijn eerste zwangerschap had ik dat pas later maar ja niet iedere zwangerschap is het zelfde!!
Grt-x-Karin
 
hallo, ik ben nu net 6 weken en 6 dgn zwanger en ik kan ook mijn mond niet houden, maar wil het eerst mijn familie vertellen anders heb je daar weer oorlog mee. de buurvrouw en beste vriendinnen weten het al wel

ik zou zeggen schreeuw het van de daken dat doe ik ook!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

groetjes jacquelien
 
Vooral doen wat je hart je ingeeft. Wij houden ons allang niet meer aan het gegeven dat je tot na de eerste echo wacht met vertellen dat je zwanger bent, vooral niet wilt weten wat het wordt, en als je toch weet wat het wordt het vooral voor jullie zelf te houden. Niks mis mee voor degenen die dat wel doen, maar het lijkt mij niet fijn om het niet te kunnen delen met anderen als je je slecht voelt (heb ik zelf weinig ervaring mee). En mocht je een miskraam krijgen (waar we niet vanuit gaan) binnen die 12 weken, dan wil je dat toch ook delen? Waarom dan niet de blijdschap van een zwangerschap? Zeker die eerste 3 maanden dat de hormonen je het leven zuur maken��
Zelf ben ik 19 weken zwanger van een tweeling. Binnen 11 weken van mijn zwangerschap wist iedereen dat ik zwanger was. Niet omdat ik me slecht voelde maar gewoon omdat we dat zelf wilden vertellen. En ik ben er trots op en kijk er naar uit om komende vrijdag de hele wereld te kunnen laten weten of ik 2 meisjes, 2 jongens of een meisje en jongen krijg.
Gr. Esther
 
Wij hebben het na 8 weken verteld aan familie, vrienden en dorpsgenoten. Na 12 weken aan de wereld. Het is fijn als mensen begrijpen waarom je niet drinkt etc. Al die smoesjes...
 
Wij hebben het bij onze laatse zwangerschap met 6 weken al verteld omdat ik in paniek was omdat ik ook aan de pil was en mijn ouders zagen dat er iets was.
En ben blij dat ze het wisten met 8 weken was ik aan het winkelen met mijn moeder toen ik bloed verloor en het er uit  stroomde en ik met de ambulance ben opgehaald midden in het winkelcentrum.
Meteen een echo gehad met mijn moeder erbij en alles goed nu een meid van bijn 5 
Maar stel dat mijn moeder het niet wist van de zwangerschap was ze zich helemaal rot geschrokken.
 
We hebben het met 4/5 weken verteld aan ouders en zussen/broers. Vrienden willen we in ieder geval wachten tot de eerste echo met 8 weken, wellicht nog paar weekjes langer als dat lukt. Gewoon doen waar je je goed bij voelt!!
 
Terug
Bovenaan