Wij zijn toen onze baby 3,5 maand was geëmigreerd en hebben toen gevlogen met de kleine en ging heel erg goed! Voordeel van als ze zo klein zijn, is dat ze vrijwel overal slapen dus je ze vrij makkelijk in het ritme kan houden. Gewoon draagzak/draagdoek mee. Toen we opnieuw vlogen toen onze dochter 8 maanden was ging het ook nog vrij makkelijk, maar als ze gaan lopen vind ik het uitdagender. Dan raken ze ook makkelijker uit het ritme omdat ze niet zomaar overal meer slapen. Dus mijn ervaring is dat met zo'n kleine baby vliegen makkelijker is dan met een dreumes/peuter die niet op zijn stoel wil blijven zitten. Toen we laatst met onze 20 maanden oude dochter vlogen, dachten we met heimwee terug aan de reis toen ze nog zo klein was ?
Was betreft de oren; ik gaf borstvoeding dus heb haar gewoon aangelegd als ze last had van haar oren, maar eigenlijk leek dat heel erg mee te vallen.
Wij vlogen toen 8 uur, met land van bestemming maar 1 uur tijdsverschil tov NL. Dus onze dochter bleef keurig in het ritme, ook al landden we midden in de nacht.
Als je een verre reis wil maken waar ook veel tijdsverschil bij komt kijken, zal ik er nog even over nadenken als ik jou was. Rond die tijd krijgen ze vaak net een ritme en die weer helemaal omgooien en als die net is omgegooid weer terug omdat de vakantie voorbij is, is niet zo ideaal lijkt me.. Een baby met een jetlag lijkt me gewoon niet zo lekker vakantie vieren... Maar dat is meer een gedachte, heb ik verder geen ervaring mee.