Met baby (van 4 maanden) op vakantie met lange vliegreis

Met 4 maanden is super goed te doen! Wij zijn naar curaçao gegaan toen onze oudste 4 maanden was.
Vliegen met KLM, heerlijk zo'n beetje aan de wand voor je. Hij heeft bij ons zowel de heen als terug reis vrijwel de hele vlucht geslapen!!
En op vakantie ook heel relaxt, omdat hij nog overal sliep.
Inmiddels hebben we een 2e van een paar maanden en de oudste is over een paar maanden 2,maar nu zou ik het veel meer en uitdaging vinden... Dus ik zou zeggen zeker doen als het kan!!
 
Ik heb er geen ervaring mee. Eerste kindje is nu net 1 en tijdens corona geboren. Maar ik lees hierboven over hoe makkelijk kindjes van 4 maannden overal slapen. Dat is geen gegeven. Die van mij sliep slecht, raakte snel overprikkeld en sliep al helemaal niet in de auto. Ook de wagen of draagdoek werd toen al steeds moeilijker. Ze was/is ook heel gehecht aan hoe het altijd gaat. Is snel uit haar doen als je het een keer anders doet. De eerste 4 maanden was ze een huilbaby. 
Een uitstapje naar mijn moeder 2 uur verderop verliep al rampzalig. Ik moet er persoonlijk dus niet aan denken om intercontinentaal te vliegen op die leeftijd. 
Enne kijk eerst eens of je zelf wel zin hebt in een "lekkere vakantie", 4 maanden na je bevalling. Ik had een zwaar herstel en met huilbaby... We liepen nogal op ons tandvlees en een vakantie had de situatie niet verbeterd. 
 
Toen mijn kleine 5 maanden was zijn wij van Nieuw Zeeland naar Nederland gevlogen en toen hij 6 maanden was weer terug van Nederland naar Nieuw Zeeland. Beide reizen waren 2x een vlucht van rond de 12uur met een overstap in Hongkong. Ging super goed. Mijn zoontje kreeg toen nog alleen borstvoeding wat heel makkelijk was tijdens het stijgen en landen. We hadden een bassinet voor hem besteld (bonus: super veel beenruimte voor ons). Hij sliep er niet veel in maar was wel makkelijk als het eten werd geleverd, dan konden we hem daarin zetten zodat we beiden onze handen vrij hadden. We hebben op t vliegveld niet ge-emmerd met een kinderwagen maar gewoon gedragen in een front pack. Op alle vliegvelden waar we zijn geweest was het personeel heel behulpzaam en mochten we overal door priority lanes ondanks onze economy tickets. Bagage werd ook als priority ingescand zodat het als eerste uit t vliegtuig werd geladen en we niet lang hoefden te wachten op onze koffers.

I’d say go for it. Ik moet er niet aan denken dat we die vliegreizen hadden gedaan wanneer hij al hapjes at.
 
Terug
Bovenaan