met bestek eten...

A

Anoniem

Guest
Enzo eet al een tijdje gewoon met zijn handjes. Hij wil niet meer gevoerd worden door ons (eigenwijs owww). Maar met bestek eten dat gaat er nog niet in. Met een lepel dan gooit hij alles van zijn bord ermee en met een vork dat lukt ook nog niet helemaal.
Lukt het jullie kleintjes al wel?   Of ben ik gewoon een ongeduld (altijd al geweest, hi hi)

liefs
di silva

hoi,

Kasper   (18 maanden) wil ook absoluut niet meer gevoerd worden dan eet hij gewoon niks . Het liefst eet  hij met zijn handjes.  Wij geven hem zijn vorkje/lepeltje steeds aan en dat gaat best goed.

liefs pauline  

Voeren lukt hier al een tijd niet meer. Julian eet met lepel en/of vork. Gaat eigenlijk best goed, maar dat heeft hij ook moeten leren natuurlijk. Moet nog wel steeds dweilen na de maaltijd trouwens...

Ellen mv Julian

Kay eet ook met lepel of vork en het gaat meneertje goed af!
Knoeit bijna niet.. is ook zo zonde hè hahaha..

Maaar,.. dat heeft hij ook moeten leren hoor. Al had hij het snel door..

Esmé mv Kay

Het gaat hier best goed. Hij laat zich soms nog voeren. En als ik geduld heb dan mag ie met bestek eten.
Ik heb het geoefend met fruit. Zelf erop prikken, vork aan Kian geven, Kian stopt het in z'n mond, en mamma prikt er weer een nieuw stukje op. Na een paar keer was hij van mening dat ie het zelf wel kon, en het ging nog best aardig ook.
Soms eet ie z'n yoghurt met een lepel zelf ... beetje knoeiboel, maar het meeste beland nog steeds in z ´n mond.
Succes met oefenen! )ach, en met de hand gaat het toch ook prima!'
Liefs NElleke

hallo!

Janne hoef ik echt niet meer te voeren, dan weigert ze gewoon te eten! Op zich gaat het eten met een lepeltje of vork prima, al vindt ze het ook erg spannend om te blijven roeren. En dan komt er nog geen hap naar binnen. Dus hebben wij ook een vork/lepel achter de hand om stiekem toch wat naar binnen te schuiven! Ik vind alleen 's ochtends de pap een drama.... dan schept ze enorm veel op haar lepel om vervolgens de helft onderweg te verliezen. Tja.. .. keukenrol staat dus altijd klaar.

groetjes Bregje mv Janne (17-07-2006)

Oh Jamie wil ook niet meer gevoerd worden. Ik geef Jamie een eigen vorkje in de handen. HIj kan er nog wel niet me omgaan maar tegelijk geef ik hem elke keer hapjes. Tot nu toe   gaat dit nog goed. Hij is nu bijna 18 maanden.

Gr. Natasja mv Jamie

Mirthe eet al heel lang zelf maar alleen als het haar uitkomt netjes met vork en lepel. Sommige dagen begint ze al met het omkieperen van der bord en andere dagen wil ze om de hap met mij ruilen van bestek (maar dan eet ze wel goed). Ben blij met iedere hap die ze eet het maakt  me allang niet meer uit hoe.

Terug
Bovenaan