met buurt kindjes buitenspelen

hoi
wij wonen in een kinderrijke buurt aan een pleintje met een speeltuintje kan ik allemaal over zien uit mijn raam en mijn zoontje van 3 vind het helemaal geweldig om met de kinderen uit de buurt allemaal in de leeftijd 2tot6 te spelen op het plein en in de speeltuin.ik ben nog al bezorgd en sta dan om de minuut te kijken of alles goed gaat en of hij nog in het vizier is want de andere kinderen gaan hun gang maar en die moeders zie ik bijna nooit kijken en sommige mogen ook van het plein af en geheid dat mijn zoontje er vrolijk achter aan huppeld.en zie ze dan maar te vinden he.daarom probeer ik hem ook wel eens binnen t ehouden maar dat is zo moeilijk als hij die andere kinderen ziet spelen en ik vind het zelf dan ook zielig als hij niet mag en vaak bellen ze ook aan de deur nou dan is hij helemaal niet te hou den maar hoe hou ik hem nou op het plein zonder dat ik om de minuut moet kijken .
iemand tips groetjes alexandra
 
Hoi, onze zoon is ook 3 en speelt ook alleen buiten. Hij heeft wel een oudere broer (bijna 5) maar die blijft niet de hele tijd bij hem. Ik probeer ze goed te vertellen waar ze wel en niet mogen komen. Als ze niet luisteren moeten ze gewoon naar binnen. In het begin heb ik het heel goed in de gaten gehouden en stond ik ook telkens buiten. Als ze ergens binnen gaan spelen moeten ze het eerst aan mij vragen anders weet ik niet waar ze zijn. Als jij vaak wilt kijken moet je dat gewoon doen. Op een gegeven moment merk je vanzelf dat je zoon weet waar hij mag komen en ook luistert. Je zult hem toch maar eens kwijt zijn; dat vergeef je jezelf nooit.
Groetjes NAtasja

 
hoi

mijn zoontje speelt nog niet alleen buiten hij is pas 2 maar de gedachte dat ie dat straks wel gaat doen vind ik ook eng hij vind ook alles mooi en loopt overal achteraan dat doet ie nu ook al tijdens het wandelen dus ik maak me er soms nu al zorgen over

ik denk dat ik ook niet bij het raam ben weg te slaan maar indd ik zou me ook schuldig voelen als ik hem met de tijd daarom binnen zou moeten houden.
ga gewoon de eerste tijd met een stoel voor het raam zitten haha en als ik zie dat ie in de buurt blijft ( moet het wel een hele tijd goed gaan) dan zou ik denk ik minder vaak gaan kijken

maar beter 10x te vaak als 1x te weinig toch

groetjes
 
Onze zoon is ook 3 en nu wordt er in de buurt niet veel buiten gespeeld; straks in het voorjaar wel natuurlijk. Ik ga een bankje kopen voor voor het huis. Dan ga ik daar lekker zitten en dan kan ik het een beetje in de gaten houden. Als ik merk dat ie zichniet aan de afspraken houdt (niet de hoek om en van de stoep enzo...), gaat ie gewoon naar binnen!!
 
hallo,

wij wonen ook aan een groot grasveld met speeltoestellen voor de kids maar ik vind 3 jaar eerlijk gezegd nog wel erg jong om alleen buiten te laten spelen. Onze oudste zoon is in mei 2006 5 jaar geworden en hij mocht van mij sinds carnaval vorig jaar (was hij dus bijna 5) "alleen" buiten spelen, ik hield hem wel steeds in de gaten maar dat doe ik nog regelmatig. Eerlijk gezegd heeft dat ook een andere reden; hij is nl toen hij nét 4 jaar was, misbruikt en inelkaar geslagen door een volwassen mens (nou ja, volwassen) Ik wil jullie helemaal niet bang maken maar er lopen toch écht wel zieke mensen rond die iets anders van je kindje willen en het was ook iemand waarvan wij het helemaal niet verwacht hadden!!!! Dus wat ik wil zeggen is, laat ze lekker spelen maar houdt alstublieft wél toezicht!!!
 
Hoi

Mijn dochter van 3 jaar speelt sinds een half jaar buiten met ongeveer 3 andere meiden van de zelfde leeftijd!

Wij wonen aan een voor auto's afgesloten plein, dat maakt het natuurlijk wel wat overzichtelijker, ik moet er wel bij zeggen dat het een heel zelfstandig en verantwoordelijk meisje is dat keurig komt zeggen wat ze aan het doen is.
Mijn zoon van nu 6 jaar deedt dat nog niet op die leeftijd en met hem heb ik gewacht tot ruim 4 jaar!!

Het is dus na mijn idee geheel afhankeliik van het kind, en moet je zelf ondervinden wat wel en niet mogenlijk is!


Groetjes Chantal
 
hoi,
ik vind het hel moeilijk om hem (mijn zoon3,5 jaar) alleen buiten te laten spelen.
wij wonen in een kindrijk wijk.
maar toch zijn rijden er auto en brommers op dee weg!
voor ons huis zit een speeltuin, maar hij moet dan wel de weg over en langs geparkeerde auto's.
ik leer hem altijd te kijken en dan direct over te steken als het kan.
maar ik zie dat hij zeg dat hij gekeken heeft dus totaal niet gekeken heeft ja alleen maar naaar voren naar de glijbaan!
hier spelen veel kinderen van net 3 jaar alleen buiten!
en ze wonen niet eens bij ons in de straat!!!!
maar een straat achter onsof wel 2 straten over steken, pa en ma zijn nergens te bekenen.
en ze steken dus ook blind over.rennend wel te verstaan!
ik vind dit te veel van het goede.
dus ik ben begonnen met ...hij mag in de voor tuin spelen en als hij het hek uit gaat moet hij naar binnen.
en dit lukt hem al niet om vol te houden(binnen een paar minuten), laat staan in de speeltuin.

ja los laten is moeilijk, vooral met de gedachte dat hij zou onder een auto kan liggen!
na de zomer gaat hij naar school en dan oefenen we elke dag met oversteken van een aantal wegen, dus misschien dan kan hij in de straat alleen spelen.
duur gelukkig nog even.
succes
 
nou vind het ook heel moeilijk hem los te laten en eigenlijk vind ik het soms nog wel erg vroeg ook om hem al alleen te laten spelen maar je wil toch ook je kind die al die andere kindjes ziet niet aleen binnen houden het is zo moeilijk ook omdat er veel ouders zijn die er weinig of geen moeite mee hebben.ook omdat er steeds meer rare dingen gebeuren wij wonen dan wel in een klein dorp maar toch daar kan ook van alles gebeuren.
het blijft moeilijk.
groetjes alexandra
 
Terug
Bovenaan