met de opvoeding bemoeien

hebben jullie dat ook dat mensen in je omgeving het altijd zo goed weten?
mijn schoonmoeder zegt bijv , "nee meid je moet dat kind niet te vaak laten staan daar krijgt ze kromme benen van", of "ach laat ze even huilen joh dat mag best ( terwijl ze al 20 minuten ligt te huilen in dr bedje en ik aan haar huiltje hoor dat ze dr speentje niet heeft)
ik heb er zo'n hekel aan als ze met goed bedoelde adviezen komen terwijl ik het zelf toch het beste voel dacht ik zo.
onze dochter is de vrolijkste meid van de wereld dus ik neem aan dat we het zo slecht nog niet doen.
zelfs op het consultatie bureau zijn ze een soort van verbaasd als ik geen vragen heb, misschien komt het omdat ze vinden dat ik jong ben (24) of ik heb gewoon een raar mens als verpleegkundige


 
Hoi,

Tja goed bedoelde adviezen. Als je er iets aan hebt doe je er wat mee en anders leg ik het naast me neer.
Je moet toch zelf je kind opvoeden.

Groetjes
 
Hallo,

Ik heb dit ook wel vaker, ik ben trouwens ook 24, maar ik weet niet of ze het dan extra doen.
Ik zeg dan vaker: O dus zo deed jij dat bij jou kinderen..ik vind dit prettiger, maar ieder het zijne.
Of: dat is een goed idee voor als je zelf kinderen hebt, moet je onthouden..maar ik laat mijn kleine liever niet zolang huilen(mensen zonder kinderen weten het ook altijd zo goed)
Je moet gewoon proberen een bijdehand antwoord te geven dan houden ze er vanzelf mee op.

Groetjes Mary jane
 
Hallo Ilona,

Wij HADDEN het probleem ook.
Mijn man en ik zijn allebij de jongste thuis en ook als laatste kinderen gekregen.
Toen onze 1e dochter werd geboren waren we er bang voor.
En helemaal bij mijn schoonfamilie.
Wij zeiden dan als iemand het beter wist,luister eens hier wij hebben ons nooit met jullie opvoeding bemoeit en dat verwachten wij van jullie ook niet.
En laat ons fouten maken, we zullen het nooit expres verkeert doen.
En soms gebeurt het nog.
En waar wij helemaal een hekel aan hebben is als ze onze dochters corrigeren zo van''afblijven of pasterop dat mag niet'' En dan zeggen wij ,nee hoor wij zijn jouw papa of mama naar ons moet je luisteren.
Terwel wij vinden dat onze kinderen het besten luisteren van allemaal(ahum).
Nee ik heb er echt een hekel aan,maar gelukkig zeggen mijn man en ik hetzelfe tegen die persoonen.

Maar het blijft een moeilijke situatie!!!!!!!!!!!!! succes
 
Hallo,

Héééééél herkenbaar hoor!! Ik ga die opmerkingen van Mary Jane trouwens goed onthouden, dat zijn goede opmerkingen. Misschien dat ze dan eindelijk een keer de mond dichthouden?! Idd de mensen zonder kinderen, weten het altijd het allerbeste!!! Ik wil ook altijd graag een opmerking terug geven, maar klap vaak op het moment zelf dicht... Later denk ik dan weer;""Ja, dat had ik moeten zeggen!!". En dan is het telaat... Onze dochter is bijna 14 maanden en ik vond het zeker in het begin erg moeilijk. Iedereen had (vast) goedbedoelde adviezen, maar ik werd er alleen maar onzekerder van. Onzeker?? GEK werd ik ervan!! Ik was blij als b.v. de oma's en opa's weer naar huis waren en ik zelf mijn gang kon gaan. Inderdaad de opmerking van; "Ze mag best wel even huilen hoor" hebben we vaak gehoord.... Ik ken mijn dochter het beste en als ze huilt is er gewoon iets aan de hand. Ze huilt namelijk nooit!! Het heeft toch helemaal geen zin om d'r helemaal overstuur te laten huilen?? Dat ging zo tegen mijn gevoel in!! Ik denk niet dat het iets met de leeftijd te maken heeft, ik ben 30 en bij mij deden ze het dus ook. Belachelijk eigenlijk dat we ons zo laten beïnvloeden door anderen....
Het zullen de hormoontjes nog (steeds) wel zijn
 
Leeftijd maakt niet uit ... ik ben 39 en ook ik word gek van mijn schoonloeder met die standaard opmerkingen " het is helemaal niet erg als ... laat haar maar lekker spelen, laat haar maar even huilen is niet erg"

YAKKKKKKKKKK

Zoooooooo ook weer gezegd.

Hormonen of niet (de mijne is nu 13 maanden en de hormonen zijn al weggezakt) --> ik erger mij groen en geel

Gr. Jeannette
 
Ik trek echt altijd mijn scheur open, als iemand zich bemoeit met ons kindje!! Mijn schoonmoeder heeft er ook een handje van, maar ik zet d'r zo op haar plaats. Zeg gewoon tegen haar, dat ze d'r met haar eigen moet bemoeien en dat ik het echt niet op prijs stel als ze  haar betweterige neus in de mijne steekt!! Ze past op en daar is ook alles mee gezegd!! Ze heeft totaal niks te zeggen over Dayden.

Opzouten ermee!!

En dat doe ik net zo goed bij andere mensen, niemand op deze aarde gaat mij vertellen hoe ik met mijn kindje om moet gaan!!! Of hoe ik iets moet doen, ik kom er zelf wel achter hoor.

Ik heb echt een hekel aan bemoeierige mensen.. En dat laat ik ook heel goed merken!!  BAH!
 
Helemaal herkenbaar..............zucht
Vooral als mijn meisje gaat dreinen (wil ik dan niet aan toegeven) en dan is het helemaal verkeerd. Mijn ouders: dat deden we bij jou toch ook niet...

Met eten geven papa's ouders vaak iets te snoepen en ik heb zoiets van liever niet hoor. Ja die ene keer kan geen kwaad.....pffft
ene keer zeg ik dan, dat wordt al snel vier dagen in de week
Maar goed, ik heb duidelijk aangegeven dat ik geen gesnoep wil, en dat ik zelf bepaal wat wel/niet goed is en hoe ik met mijn kind omga.

Ik vertrouw erop dat ze dat dan ook doen, voor de rest probeer ik me er niets van aan tte trekken. Ze bedoelen het goed tenslotte........

Mamasanneke
 
Terug
Bovenaan