Met de trein ( 12 uren)met dreumes en 3 jarige

Nomade

New member
Aankomende herfstvakantie gaan we met onze dan 14 maanden oude dreumes en 3,2 jaar oude peuter met de trein naar Zwitserland. We gaan op bezoek bij mijn schoonmoeder die daar woont. De treinreis zal 12 uur duren en voornamelijk s'avonds en s'nachts ( 22.00 vertrek/10.00 aankomst geen overstap). We hebben helaas geen familiecachet kunnen boeken, deze was al vol. We hebben nu dus gereserveerde plekken in een gewone wagon. Volgens de treininfo is het mogelijk om de buggy tussen de stoelen in te zetten dus daar kan onze dreumes evt in slapen( die kan vrij plat naar achteren) maar zijn er ook andere mogelijkheden om een dreumes in de trein te laten slapen ( vliegtuigbedje lijkt mij te klein nu) hetzelfde geld voor onze hyperactieve peuter. En hoe hou je ze bezig. We hebben geen tablet voor de kinderen. ( Gaan we ook niet aanschaffen) boekjes, autootjes, beetje duplo, waterkleurenplaten, snackjes. Maar vooral het slapen lijkt mij lastig en kijk ik tegenop! Wat wie heeft tips???
 
Misschien dat het geluid en rijden van de trein juist helpt bij het slapen? Voor die van drie misschien iets van muziek of luisterboeken? Spotify staat er vol mee. 
 
Poeh, dapper! Ik zou hier ook wel tegenop kijken. Wij hebben al geen goede auto-rijders en dit lijkt me nog lastiger.
Wat bij mijn oudste goed werkt = luisterboeken voor 's avonds. Ook om tot rust te komen. Je zou een koptelefoon kunnen kopen. Verder heel veel afleiden met speelgoed en overdag zo veel mogelijk laten bewegen. Dan zijn ze s avonds vermoeider.
 
Is het mogelijk om 2 buggy's mee te nemen en die tussen de stoelen te zetten? Dit zodat je 3-jarige ook een slaapplekje heeft.. En anders dekens meenemen en een bedje liggend op de stoel en half op jullie schoot creëren? Zelf zal je niet goed slapen, maar alles beter dan een hype actieve peuter midden in de nacht toch? 
 
Wik gingen maar 2,5 uur vliegen, maar waren met alle rijen op het vliegtuig ook wel even onderweg. Wij waren heel erg blij met onze twee draadloze koptelefoons. De kinderen (4 en 2) hebben heel veel liedjes en luisterboeken geluisterd.
 
Terug
Bovenaan