Met hoeveel weken aan familie verteld?

met 3,5 week aan iedereen verteld haha (ik ben niet het persoon dat ZOIETS MOOIS voor zich kan houden) ik heb 4 dagen voor mijn NOD positief getest en meteen verteld aan iedereen! Was het leukste ooit kreeg meteen kadootjes en kaartjes ik ben een open boek wat dat betreft en met 12 weken was de kamer al helemaal klaar..

Ik vind die 12 weken regel helemaal niets voor ons, die negativiteit nee gewoon genieten van de momenten die je hebt.. en als het misgaat dan heb je steun aan iedereen.

Hallo iedereen,

Ik heb het meteen aan mijn tweelingzus verteld, mijn ouders zijn met vakantie dus die horen het als ze terug zijn ( ik ben dan als het goed is 7 weken).
Verder wachten we met vertellen tot de eerste echo.
Groetjes Aapje

iedereen moet het voor zich zelf weten bij de eerste hebben we het na een poosje (weet helemaal niet meer wanner) gezegd aan (schoon)ouders. en iets daarna aan zussen. Na de 12 weken echo (die bij ons dus al 16 weken bleek te zijn oeps) hebben we het de volgende de dag aan de rest verteld ook op werk enzo
Nu weet ik net een halve week dat ik zwanger ben en mijn schoonouders weten het al, mijn ouders hooren het als ze terug zijn van vakantie en kan niet wachten het persoonlijk aan 2 goede vrienden te vertellen. De rest moet nog even wachten. (hoelang weet ik nog niet zolang ik mijn mond dicht kan houden) Natuurlijk kan het nog mis gaan maar wat dan... Nu zouden de mensen die het dicht bij me staan het weten en zouden me er denk ik ook beter in kunnen steunen.

met 16 weken dachten mensen dat ik nog 10weken ofzo moest hoe verberg je dat? ik moest met 8 weken al zwangerschapskleding kopen en toen zagen mensen het al...

TROUWNS ERRUG Sslordig zeg van zo'n VK DAT is nou precies de reden dat ze met 8 weken een echo horen te doen wat als je nu een nekplooimeting had gewild dan had je geeneens een keuzegehad?? errug slordig!

ik heb het echt meteen verteld, het nieuws is ook zo leuk om te vertellen. Daarna meteen aan naaste familie en daarna aan vrienden en  collega's. Natuurlijk zit daar een risico aan vast maar zekerheid heb je nooit.  Iedereen leeft nu al met me mee.

Ik had het al verteld voordat we zelf wisten hoe ver we waren, iedereen in de familie wist dat we er mee bezig waren en zagen het dan ook meteen aan ons gezicht dat het zover was :)
We hadden erbij gezegd dat we eerst de echo wilden afwachten voor we het aan anderen zouden vertellen.
Maar er is altijd iemand die het niet voor zich kan houden.
Woon in een klein dorp en voor ik het wist was iedereen op de hoogte met gevolg dat ik het ook maar aan mijjn baas moest vertellen voordat die het van een ander te horen kreeg. (Werk in een dorp   vlak in de buurt)
En die vertelde het aan zijn moeder die ook bij het bedrijf werkt en zij vond het nodig om het aan een collega te vertellen.
Had nog nadrukkelijk tegen mijn baas gezegd dat ik dat pas bij 12 week wilde doen maar dat was hij vergeten tegen zijn moeder te zeggen.
Maar goed heb het toen ook maar aan iedereen verteld want zag al wat scheve blikken mijjn kant op en wilde het zo graag zelf vertellen.
Helaas gunt niet iedereen je de kans hiervoor.
Kreeg ook veel nare reacties hierop zoals waarom vertel je het nu al, ja het is nooit goed he.
En wie dat nou bedacht heeft dat je het pas na 12 week mag vertellen???????????
Tuurlijk is het meeste risico dan wel  voorbij, maar tellen die eerste 3 maanden dan niet mee?
En je mag je blijdschap toch wel delen.
Vind dat je de keuze van een ander moet respecteren of ze het nou wat eerder of later vertellen.
Mocht het mis gaan(en daar gaan we niet van uit)  zeggen mensen tenminste niet, was je zwanger dan?

2 weken na het grote nieuws hebben we een necho gehad, en bleken we al 11 week te zijn. inmiddels 14
Dus dat was een hele mooie verassing en kwam ook goed uit hahaha

Maar om m,n verhaal te eindigen,   ik vind dat je zelf mag bepalen wanneer je het verteld.
Hoe  mensen in je omgeving hierop reageren is bij  iedereen  verschillend.

Fijne zwangerschap liefs jenny

haha ja zo gaat het hier nu ook ben gestopt met de pil en gisteren belde mijn oma om te vragen of ik al zwanger was :p ik zeg nee oma dat duur meestal even die pl moet nog even uitwerken aha zei ze u snap ik het..ik wacht wel af meisje..(ze is 85 en helemaal trots op haar achterkleinkind en we gaan trouwen en nu nog een kindje) ze vroeg hoe oud wil je me laten worden? wel humor!

Terug
Bovenaan