Ik had het al verteld voordat we zelf wisten hoe ver we waren, iedereen in de familie wist dat we er mee bezig waren en zagen het dan ook meteen aan ons gezicht dat het zover was

We hadden erbij gezegd dat we eerst de echo wilden afwachten voor we het aan anderen zouden vertellen.
Maar er is altijd iemand die het niet voor zich kan houden.
Woon in een klein dorp en voor ik het wist was iedereen op de hoogte met gevolg dat ik het ook maar aan mijjn baas moest vertellen voordat die het van een ander te horen kreeg. (Werk in een dorp vlak in de buurt)
En die vertelde het aan zijn moeder die ook bij het bedrijf werkt en zij vond het nodig om het aan een collega te vertellen.
Had nog nadrukkelijk tegen mijn baas gezegd dat ik dat pas bij 12 week wilde doen maar dat was hij vergeten tegen zijn moeder te zeggen.
Maar goed heb het toen ook maar aan iedereen verteld want zag al wat scheve blikken mijjn kant op en wilde het zo graag zelf vertellen.
Helaas gunt niet iedereen je de kans hiervoor.
Kreeg ook veel nare reacties hierop zoals waarom vertel je het nu al, ja het is nooit goed he.
En wie dat nou bedacht heeft dat je het pas na 12 week mag vertellen???????????
Tuurlijk is het meeste risico dan wel voorbij, maar tellen die eerste 3 maanden dan niet mee?
En je mag je blijdschap toch wel delen.
Vind dat je de keuze van een ander moet respecteren of ze het nou wat eerder of later vertellen.
Mocht het mis gaan(en daar gaan we niet van uit) zeggen mensen tenminste niet, was je zwanger dan?
2 weken na het grote nieuws hebben we een necho gehad, en bleken we al 11 week te zijn. inmiddels 14
Dus dat was een hele mooie verassing en kwam ook goed uit hahaha
Maar om m,n verhaal te eindigen, ik vind dat je zelf mag bepalen wanneer je het verteld.
Hoe mensen in je omgeving hierop reageren is bij iedereen verschillend.
Fijne zwangerschap liefs jenny