Met hoeveel weken en hoe vertellen zwangerschap?

Hallo allemaal,
Ben even benieuwd wanneer iedereen haar zwangerschap gaat vertellen aan familie en vrienden en of je dat nog op een speciale manier gaat doen. Ben zelf nog pril zwanger (bijna 5 weken) en nog erg terughoudend met vertellen maar heb wel leuke ideeën om het aan iedereen bekend te maken.

Hoi, nou ik ben nu ook bijna 5 weken en vind het zowieso super spannend om te gaan vertellen dat ik zwanger ben!! Vooral ouders die ook niet wisten dat we ermee bezig waren. Ik heb dus hetzelfde als jij, ik heb leuke ideeën, maar kan ik zoiets nu al bestellen?? Lastige keuzes vind ik zelf..

Wij hebben het vertelt met 9 weken. Ben mijn ouders op een gegeven moment uit de weg gegaan, bang dat ze het aan me zouden zien. Ik wilde het pas echt met 9 weken vertellen omdat mijn ouders toen 45 jaar getrouwd waren. Mijn schoonouders hebben we het diezelfde dag verteld en omdat ze nog een cadeautje van ons te goed hadden was het niet ‘vreemd’ dat we met een cadeaudoos aankwamen. Ze hebben alle 4 staan huilen van blijdschap. We hadden een cadeaudoos met knuffeltje, de echo’s en een fotolijstje met de boodschap erin gedaan. Op het werk wist mijn leidinggevende het het eerst, omdat er een leerling was met de bof (werk in het basisonderwijs) en ik geen risico’s wilde lopen. Hij wist het een dag na de positieve test. Die ik trouwens op de verjaardag van mijn vader had. Zit je daar met een mega groot geheim, wat je van de daken wilt schreeuwen. Ook zo iets vreemds, mijn tante heeft die dag nog aan mijn moeder gevraagd of ik zwanger was. Was net 4 weken. Achteraf gevraagd waarom ze dat dacht, maar ze kon het me niet vertellen. Ze zag het gewoon aan me.

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap, de eerste weken zijn super spannend inderdaad!
Ik kwam er op 21 april achter dat ik zwanger was (ben haha, nu 30 weken) en we wilden echt wachten, maar uiteindelijk op 25 april onze ouders verteld en 26 april onze broers en zussen. We hebben onze ouders een voorleesboek voor opa's en oma's gegeven, schoonzus en zwager die toen ook zwanger waren twee rompertjes met best en Friends erop. De andere broers en zussen een kaartje over goede voornemens (Ik ben 1 januari uitgerekend?)
Mijn beste vriendinnen heb ik het ook voor de eerste echo verteld en de rest van onze goede vrienden na de eerste echo. Overige vrienden, familie en de rest van de wereld na de termijnecho! Ik ben heel erg voorstander van openheid, heel veel mensen wisten al dat we graag een kleintje zouden willen. We hadden het geluk met de lockdown dat we het langer verborgen konden houden. Maar ik zou het gewoon vertellen aan de mensen aan wie je het ook zou vertellen dat het mis zou gaan. Volg lekker je gevoel, want alles is goed! En geniet van jullie zwangerschappen!

Fijn om zo'n reactie te krijgen, het is best onzeker allemaal in het begin, je gaat overal over nadenken zeg maar. Wij gaan over een week op vakantie met schoonmoeder en die is al op de hoogte dat we ermee bezig waren. Nu zitten we er mee of we het voor de vakantie mijn ouders dan ook vertellen.. want daar hebben we wel eens gesprekken mee gevoerd over kinderen, maar we hebben ze niet ingelicht dat we ermee bezig zijn/waren. En vind het lullig als me schoonmoeder het wel weet in de vakantie en me ouders niet.... wat zouden jullie doen?

Ik zou het lekker vertellen! Ik wilde zelf ook wel die gelijkheid tussen beide opa's en oma's dus we hebben het ze dezelfde dag verteld!

Bij mn eerste echo bleek ik al ruim 10 weken te zijn. Omdat het er toen allemaal goed uit zag hebben we het toen aan iedereen verteld. We wilden wel echt wachten tot we zelf een kloppend hartje hadden gezien dus daarom niet eerder verteld.

Op dit moment vieren we dus de verjaardag van mn moeder en het is zo moeilijk om mn mond te houden pff. Al is het ook gek want ik voel me nog helemaal niet zwanger haha. Wij gaan begin december verhuizen, dus ik denk dat we in ons eengezinswoning een tour gaan geven door het huis en dan vertellen dat deze slaapkamer de babykamer wordt. 100 ideeën inmiddels haha. Maar denk dat we de echo's gaan afwachten.

Terug
Bovenaan