Met hoeveel weken en hoe vertellen zwangerschap?

[quote quote=10366522]Fijn om zo'n reactie te krijgen, het is best onzeker allemaal in het begin, je gaat overal over nadenken zeg maar. Wij gaan over een week op vakantie met schoonmoeder en die is al op de hoogte dat we ermee bezig waren. Nu zitten we er mee of we het voor de vakantie mijn ouders dan ook vertellen.. want daar hebben we wel eens gesprekken mee gevoerd over kinderen, maar we hebben ze niet ingelicht dat we ermee bezig zijn/waren. En vind het lullig als me schoonmoeder het wel weet in de vakantie en me ouders niet.... wat zouden jullie doen?[/quote]Bij mij weten de ouders het ook niet dat we daar mee bezig waren. Wel weten een paar vriendinnen het maar die vertellen we het pas later. Ik denk dat ik het beide paar ouders zo snel mogelijk na elkaar zou laten weten, ook om scheve gezichten te voorkomen (maar meer omdat de opa's en oma's het allemaal heel leuk zouden vinden zulk nieuws te krijgen).

Ik ben nu voor het eerst zwanger, 4 weken en 3 dagen. vrijdag 5 weken. 
Ik kan het echt niet voor me houden.. Ik ben ook bang dat ik me ga verspreken als ik langer wacht haha. Dus dit weekend gaan we het mijn ouders en schoonouders + onze broers vertellen.
Hierna volgen goede vrienden, en de rest van de wereld vertel ik het wel pas na de termijnecho :) 
Maar je moet inderdaad doen waar je je het fijnst bij voelt. Ik vind het persoonlijk wel fijn dat mocht het mis gaan, de mensen die het dichts bij staan ons kunnen steunen.
En gefeliciteerd trouwens!!!

En hoe ik het ga vertellen, Via een ander forum heb ik het idee gezien om cakejes/koekjes te versieren met fondant, daarin letters gedrukt met een persoonlijke boodschap!

Ik ga pas vertellen na het eerste echo. Laaste keer had ik meteen na het positieve test naar verlooskundige gebeld en voor mijne ouders en schoonouders verteld maar week 5 ging het mis. Nu bel ik pas afspraak in week 6 als dat zo lang deze keer duurt.
Ik weet niet hoe ik ga vertellen. Ik denk gewoon normaal zonder trucjes.

Terug
Bovenaan