Met hoeveel weken voelde je je kindje bewegen?

A

Anoniem

Guest
Hallo.

Ik ben zwanger van ons tweede kindje. Morgen 12 weken.  Sinds een dag of 2 voel ik helemaal onder in mijn buik hele lichtje plopjes. Nu zal het veel te vroeg zijn om het kindje al te voelen, maar ik herinner me nog van mijn zoon dat het ook zo voelde in het begin. Het zullen nu de darmen zijn die ik voel. Maar kan niet wachten tot ik het kindje echt ga voelen!

Ik ben nu wel benieuwd wanneer jullie het kindje voelde!
Mijn zoon voelde ik met een week of 17 goed schoppen.

Gr Sam

Hoi,

Je hoort weleens uitzonderlijke verhalen van vrouwen die hun kindje al zo vroeg voelen hoor, maar meestal duurt het iets langer. Bij een tweede schijn je het gevoel sneller te herkennen dan bij een eerste.

Ik ben zelf zwanger van ons 1e kindje.De placenta ligt aan de voorkant dus k ging er vanuit dat ik onze uk pas later zou voelen. Niks was minder waar. Met 17 weken voelde ik de eerste plopjes! Zo bijzonder. Ons kindje is wel een druktemaker want ik voelde het eigenlijk al vanaf het begin in de hele dag!

Ik vind het in elk geval erg bijzonder om te voelen, dus kan me voorstellen dat je er weer naar uitkijkt om het getrappel weer te voelen!

Groetjes

Hoi hoi,

Ik ben nu 20 weken en 3 dagen zwanger van ons eerste kindje. Ik voel sinds enkele weken ook mijn kindje schoppen (schopjes). Alleen voel ik het tot nu toe inwendig. Dus als ik mijn hand op mijn buik houd voel ik nog niets. Ik denk dat het niet lang meer gaat duren voordat ik dit wel ga voelen want de schopjes zijn soms wel al eens schoppen.
Maar ik vind het echt geweldig! Wat is het toch raar eigenlijk dat er een kindje in je buik zit. Ik begin dat alsmaar meer en meer te beseffen hoe langer ik zwanger ben!

Groetjes,
Jorhoromo (Cindy)

Hallo allemaal,

Ik ben nu 17 weken zwanger van de eerste en ik voel helemaal niks... moet ik me zorgen gaan maken?

xx
Miepzzz

Hoi Miepzzz,

Nee hoor je hoeft je echt geen zorgen te maken! De meeste vrouwen voelen hun kindje voor het eerst tussen de 20-24 week of iets in die buurt. Ik wist ook pas later echt zeker dat de plopjes die ik vanaf week 17 voelde onze uk was. Het voelt een beetje als plopjes binnen in je buik. Misschien herken je het nog niet als zodanig. Vaak wordt het in het begin nog verward met gerommel in de darmen. Een vriendin van mij voelde haar kindje pas met 26 weken en kindje was prima in orde.
Dus geen zorgen maken. Het is bij iedereen anders!

Groetjes

Hoi,

Met 15 weken voelde ik mn kleine al bewegen als die heel druk was.
Het echte schoppen voelde ik met 18/19 weken. En nu ben ik 28 weken en het is nog steeds een druktemaker.
Ze zeggen dat ie na een half uurtje bewegen wel weer rustier wordt, nou die van mij houdt t rustig 2 uur vol.
Bedenk wel dat  je tot en met week 30 ook een paar dagen helemaal niks kunt voelen (ook als je je kindje heel vaak voelt)! Is heel normaal.....

Liefs Reneke

Hoi,

Bij mijn eerste voelde ik leven met 16 weken, en in deze zwangerschap kon ik het duidelijk voelen met 15 weken.

groetjes Sanneke

hallo,

ik ben nu 18 weken zwanger van mijn tweede en ik voel ook nog niks, ik probeer me niet ongerust te maken, maar leuk is het niet. van mijn eerste voelde ik het wel al heel vroeg. ik hoop dat alles goed is, deze tweede zwangerschap is ook heel anders als de eerste, ik heb nu geen kwaaltjes, waar het bij de eerste wel anders was, nu kom ik hopelijk goed door mijn zwangerschap!! hoop hoop. 10 jan moet ik weer naar de vk en 24 jan hebben we de uitgebreide echo, dus laten we hopen dat alles goed is.

veel liefs joy

Terug
Bovenaan