Met hoeveel weken voelde jullie het kleine wonder?


hoi hoi

Ik voelde de eerste plopjes met 18 weken ong, echte schopjes waren het met 20 weken ong, toen voelde mijn vriend het ook!

liefs sarah 36w2d zwanger van 1e kindje
 
Hoi,

Ik weet niet of het iets te maken heeft of je slank bent of niet. Je voelt het toch van binnenuit en niet meteen aan de buitenkant. Ik voelde mijn eerste al dat ik amper 16 weken was, terwijl de verloskundige mij vertelde dat ik het waarschijnlijk met een week of 20/22 zou kunnen gaan voelen, omdat mijn baarmoeder ver naar achter gekanteld is. Bij de echo van 12 weken moest het zelfs inwendig, omdat het via mijn buik niet (goed) te zien was.

Ik denk dus dat het ligt aan hoe de placenta ligt en hoe 'sterk' je kindje is. Na de geboorte bleek mijn dochter dus ook ontzettend sterk te zijn.

Ook is het belangrijk dat je het gevoel van de eerste bewegingen kan herkennen.

Groetjes,

moeder van  elin
 
Hoi,

Voor mij geldt hetzelfde als bij Cody.Ik voelde de eerste kleine plopjes rond de 18de week en dat was een lachertje vergeleken met de schoppen soms mishandelingen van nu.

Groetjes Marleen(35wk en 6 dg)
 
Hoi,

Met 18 weken voelde ik de eerste teken van leven van het kindje. Ik voelde het niet als een plopje maar meer als een beweging van een vis in het water.
Nu ben ik inmiddels 32 weken zwanger en de bewegingen zijn nu nergens meer mee te vergelijken! Soms trapt het kindje hard naar boven (wat mij letterlijk de adem beneemt) en soms trapt het heel hard in de zij....en geloof me, dat voelt ook niet echt prettig.
Maar dat het een teken van levendigheid is...dat is het zeer zeker!

Groetjes Marlene
 
Ik voelde de baby met 16 weken, kleine plopjes. Voel het nu al weer wat duidelijker, maar lang niet altijd! Ben dus ook benieuwd wanneer mijn man het kan voelen van buitenaf. Dan kan de baby hem ook een keer schoppen
Ik ben nu 21w en 3d zwanger van de eerste.
gr.
Klarie
 
Terug
Bovenaan