met IUI meer kans om zwanger te worden?

Lieve Inge en Kippie,

Wat ben ik blij met jullie reacties! Ik ben nu zover dat ALS ik kies voor IUI, ik kies voor IUI met hormoonbehandeling. Gewoon omdat ik dan meer kans heb. Wil  denk ik rond mijn 36e verjaardag, voor de zomer, beginnen. Nog even mijn vriend zover krijgen...
Op dit moment heb ik even helemaal nergens zin in.  zijn gisteren gearriveerd na 2 dagen overtijd. Ik doe de Persona voor onbekende tijd uit, houd niet meer bij wanneer ik vruchtbaar ben, ga gewoon klussen wanneer ik zin heb en volg het advies van de gynaecoloog op dat punt: iedere 2 dagen de koffer in! Tot voorkort zat ik elke dag af te tellen en alles heel precies in de gaten te houden en te berekenen.  Was overal mee bezig: gespannen borsten, eetbuien, misselijkheid, afkeer van geuren etc.

Ga ook even niet meer op  dit forum lezen. Door al die verhalen, hoe fijn ook om te lezen, ben ik er echt dag en nacht mee bezig. Ben er echt even helemaal klaar mee.
Heel erg bedankt voor jullie fijne reacties.
Ik hoop dat de zwangerschappen zich snel aandienen bij jullie!

Bep

Hoi,

De rustmaanden inlassen zoals Kippie zegt kan altijd. Het ziekenhuis laat je hier vrij in. Als je vriend na de eerste iui zoiets heeft van ff pauze dan kan dat gewoon.
Hou wel rekening met wachtlijsten en voorlichtingsafspraken. Eer dat je aan de beurt bent,,,, dus als je voor de zomer wil beginnen laat je dan wel ff op die lijst zetten als je dat nog niet hebt gedaan.
Ik denk dat je er goed aan doet om voor iui met hormonen te gaan. Onthou wel dat dit erg op ivf begint te lijken en de kansen daar nog een stuk beter zijn dus als je de kans krijgt om voor ivf te gaan DOEN! Voor je man verandert er niks namelijk maar je kansen verschillen wel enorm. Heel veel succes!!
gr.Ing

Hoi Beppie,

En dan nog even een klein puntje: Als je onverhoopt toch IVF nodig moet hebben (door wat voor reden dan ook): de ziektekostenverzekering vergoeden het niet meer na je veertigste jaar. Je bent dan nog geen 40, maar als je eenmaal echt de mmm in gaat, kan het vreselijk lang duren allemaal. En dan gaan de jaren opeens ontzettend hard. Wij zijn al 2 jaar aan het dokteren en we zijn pas bij IUI-4.
Ik wil je niet voor het blok zetten, hoor, maar dat zijn van die dingen die je niet vergeten moet! Succes verder met je beslissing.

Lfs, Kippie.

Hoi Kippie

Ik wil even reageren over ivf. Dit wordt wel vergoed boven je 40 verjaarsdag. Ik heb met 40 jaar een machtiging gehad hiervoor. IVF is mogelijk en wordt vergoed tot en met  42 jaar. En kan ook tot 45 jaar vergoed worden, maar daar moet de gyn iets meer papierwerk voor invullen.
Ik ben trouwens al 41 en mag gewoon ivf doen. Heb alleen problemen gehad met de machtiging en moet dus deze poging de medicijnen betalen (de machting die ik had is verlopen en wordt niet verlengd)

Liefs

Lydia

Terug
Bovenaan