met of zonder kinderen op vakantie?

A

Anoniem

Guest
Op mijn werk ontstond er een discussie over het zonder kinderen op vakantie gaan met je man of partner. Wie zou dat wel doen en waarom? En als je het niet zou doen waarom dan niet? De meningen waren erg verdeeld. Hoe denken jullie hierover?

Ik persoonlijk zou er voor kiezen om met het hele gezin op vakantie gaan. Vakantie is toch relaxen, ook al moet je nog voor je kindjes zorgen, maar dan heb je er samen alle tijd voor en dat is toch anders als dat je moet gaan werken. Ik vind het ook een eng idee als er wat gebeurt, een ongeluk ofzo. Dat is ook eigenlijk onzin want je kunt ook een ongeluk krijgen als je alleen om een boodschap gaat of naar je werk rijdt. Maar het is gewoon het gevoel. Collega's van mij die wel zonder kinderen op vakantie gaan, geven als reden: goed voor je relatie. Is misschien ook wel wat voor te zeggen??
Ik denk dat ik mijn kindje enorm zal missen en niet van mijn vakantie kan genieten.

ik kan nu echt nog geen dag zonder ons kindje.

Maar welicht over een paar jaar? Als we er dan zin in hebben waarom niet? Een weekendje weg met z'n 2-en, is ook best te overzien voor je kinderen. Maar ik zou echt niet weken zonder kind  vakantie willen vieren, dat is geen vakantie, dat is straf.

wij hebben ervoor gekozen om dit jaar zonder jaap (nu 8,5mnd) op vakantie te gaan. We gaan 2 weken naar Zuid-Afrika met zus en zwager.Eigenlijk stond dit voor vorig jaar gepland, maar toen was ik hoogzwanger. De reden om zonder jaap te gaan, is dat hij er niets aan heeft en  wij dan niet kunnen genieten. En als we het nu niet doen, komt het er waarschijnlijk lange tijd niet van (willen graag een 2e tzt, vlg jaar krijgt jaap veel meer mee dat we wegzijn)
We hebben het, nu het dichterbij komt, wel steeds vaker over hoeveel we jaap zullen missen... Kijken dan naar de prachtdingen die we zullen gaan zien in z-a...

Ik ken een stel dat nooit iets zonder de kinderen doet. Mij lijkt het gezond om af en toe een avond/ dag/ weekend met z'n 2 te zijn (doen wij toch regelmatig). In het vervolg zullen wij denk ik niet meer zo lang zonder jaap weggaan, maar 1x per jaar een (lang) weekend, lijkt me een goed voornemen. Weer even helemaal de tijd voor elkaar!!
Groetjes mira, sinds 02-01 mama van jaap

we hebben onze kinderen niet voor niets gekregen, dus die gaan hoe dan ook mee als we echt op vakantie gaan. maar we plannen wel elk jaar ook een weekendje voor ons tweetjes in, want een beetje groot-onderhoud voor je relatie is wel noodzakelijk, vinden wij, haha.

Misschien een keer een weekendje zonder Nienke, maar verder gewoon met. Ik moet er niet aan denken om haar thuis te laten. Ze hoort bij ons leven, dus ook bij onze vakantie!

Langer dan een weekend zonder mijn ukje vind ik nu op dit moment nog wel lang als ik voor mezelf spreek. Genoeg logeeradresjes waar ze meer dan welkom is, en zij zal het geen punt vinden om uit logeren te gaan, maar zelf ben ik er nog niet echt aan toe  

Maar een nachtje uit logeren hebben we wel al gedaan hoor en dat was heerlijk, lekker in een luxe hotel met een uitgebreid diner enzo, goed voor je relatie! Heerlijk ook om weer eens van moment tot moment te kunnen verzinnen wat je wilt gaan doen! Dat houden we er absoluut in hebben we al bedacht. Maar een hele vakantie is me nu nog wat te lang. zal er echt nog weleens van komen hoor, want we houden allebei van stedentrips en dat is denk ik niet zo'n succes met baby.  Maar ja, alles op z'n tijd!

groetjes,
Anna

Onze zoon is voor ons de 1ste en wij hebben zoiets van 1 nachtje bij opa en oma = ok.
Maar wat vakanties betreft.............samen uit, samen thuis.

En geen 2 weken weg brengen en zelf an de zwier gaan.......neeej lig nie in onze aard.

Groetjes

zelf ben ik van mening dat een kind onder een jaar niets aan vakantie heeft, heeft meer aan thuis in zijn eigen ritme en omgeving blijven. Daarom gaan wij in het eerste jaar niet op vakantie.

Zouden we op vakantie moeten of voor iets anders weg moeten dan zouden we er voor kiezen de baby thuis te laten omdat dit in onze ogen voor hem het beste is.

Groetjes
Chris

Terug
Bovenaan