Meteen er voor gaan als je net bent gestopt met de pil??

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal....
Ik ben wel eens benieuwd wat jullie van het volgende vinden. Momenteel ben ik op een aantal sites, die gaan over zwangerschap enzo, eens lekker aan het rondneuzen. Nu lees ik op sommige sites dat het niet altijd verstandig is om direct na het stoppen met de pil, proberen zwanger te worden, maar eerst eens 1 of 2 maanden te wachten. Ik heb zelf zo iets van : Ik wil er voor gaan, en wel nu!! Ik ben er eigenlijk continu mee bezig..
Ik ben wel benieuwd hoe anderen daar over denken, en of anderen ook bewust nog even hebben gewacht of er toch ook gewoon direct voor zijn gegaan..?? Nou in ieder geval prettig dat er zo'n forum is om er even over te praten. In mijn vriendengroep is er nl. nog niemand bezig met kinderen krijgen..En eigenlijk heb ik ook niet echt de behoefte om hun te vertellen dat we met de pil zijn gestopt..

Groetjes skilte

Of het echt persé verstandig is weet ik niet, maar zelf vond ik het wel makkelijker.
Je weet wanneer je echte menstruatie is geweest en hoelang je cyclus is.
Je weet dan dus ook beter (lijkt mij) wanneer je overtijd bent.

Groetjes Mosy

Hoi meid ( ben even je naam vergeten),

Ik ken meerdere meiden in mijn omgeving die direct naar het stoppen met het slikken van de pil zwanger zijn geraakt en daar geen enkel probleem mee hebben onder vonden.
Ook ik heb het op internet gelezen dat het verstandiger zou zijn om er niet gelijk voor te gaan, maar ik zou echt niet weten waarom dat niet zou mogen. Mijn schoonzus en mijn beste vriendin zijn beide nog 1 keer ongesteld geweest bj de eerste en mijn schoonzus is nu weer zwanger en is zelfs nu helemaal niet meer ongesteld geweest en heeft nergens last van.

Dus gewoon lekker voor gaan, zou ik zeggen.

groetjes Alice

Hoi,

Wij hebben gewacht tot ik 1x ongesteld was geweest en bij de eerste was ik direct daarna zwanger.
Bij de 2e hebben we het weer zo gedaan, maar het duurt nu iets langer (ook pas 3 maand onderweg hoor)

Zelf vond ik het wel fijn om te weten dat m'n lichaam het 'deed' en ik dus zelf ongesteld werd en het niet door de pil geregeld werd.

Groetjes,
Marije

hey,
ik ben er direct voor gegaan. het nadeel is dat je niet weet hoelang je cyclus is na het stoppen van je pil, en toen ik over 28 dagen ging, dacht ik dat het direct prijs was. Niet dus, uiteindelijk ben ik op dag35 ongesteld geworden. We zijn nu 8maanden verder.  Was  ik er zelf de eerste maanden niet voor gegaan, zou ik dat verloren maanden vinden. Ik denk dat je lichaam zelf bepaalt wanneer het klaar is voor een zwangerschap.
Een vriendin van mij heeft eerst 2 maand haar cyclus leren kennen en met een condoom gevrijd. Ze was de derde maand zwanger. Ze voelde wel haar eisprong en kon dus exact op het juiste moment klussen.
ik denk dat je het zelf moet bepalen wat voor jou het beste is.

Succes
groetjes Grace

Hoi Skilte,

Ik ben ook direct begonnnen met klussen na het stoppen met de pil. Ik ben 18 maart gestopt en had gisteren mijn NOD (ben nu dus 1 dag overtijd). Het enige nadeel is dus dat dit niet perse hoeft te betekenen dat ik zwanger ben maar dat mijn cyclus zonder de pil gewoon wat langer is.

Ik wens jullie in ieder geval heel veel succes en hopelijk heb je hier wat aan.

Liefs,
Sting

hoi hoi

Vaak zegt men dit, omdat je inderdaad niet weet hoelang je cyclus is, en dan weet je ook niet wanneer je eisprong er was. Dit is dan heel lastig om uit te rekenen wanneer je bent uitgeteld, als je meteen zwanger bent. Maar tegen mij zeiden een aantal mensen hier op het forum(ik heb die zelfde vraag +/- een maand geleden gesteld) dat daar de echo goed voor is. Nou prima, ik zit nu in mijn eerste ronde, en we zijn er meteen voor gegaan. Wel ben ik meteen met temperaturen begonnen, niet ik daar deze maand iet aan heb, maar je kunt achteraf als het goed is duidelijk zien wanneer je je eisprong had.

Zit nu in mijn kluszone, dus we klussen er op los !!!!

Groetjes Doortje

Hoi,
Volgens mijn gyn. is het onzin dat je moet wachten met zwanger worden.
Het enige voordeel van je eerste menstruatie afwachten is dat je makkelijker kunt berekenen hoe ver je zwanger bent. Verder maakt het niets uit!
Sucses,
Groetjes Anne

Terug
Bovenaan