meteen raak?

<p>Hallo allemaal, Ik ben Annabel en heb al lange tijd klapperende eigerstokken. Mijn vriend en ik hebben begin dit jaar besloten er voor te gaan. Ik ben in februari gestopt met de pil, had een onttrekkingsbloeding, en daarna starten het ontpillen. Mijn vriend en ik besloten om de natuur zijn gang te laten gaan. Niet echt proberen, maar ook niet voorkomen. Na een week of 5 was er nog niets gebeurt dus deed ik een test, negatief. Dit had ik ook wel verwacht. Ik had wat klachten gehad maar dat was ook passend bij ontpillen en een komende menstruatie. Maar nu bijna nog een maand later, alle klachten verdwenen. Er is geen teken van komende menstruatie, maar ook niet van iets anders. Nou besloot ik vanmorgen toch even te testen. Fijn om het even zeker te weten. En tot mijn grote schok sprong er bijna meteen een dik kruis in dat venstertje! Mijn vriend was niet eens thuis en nu zit ik hier met die test! Ik probeer al de hele ochtend normaal te doen maar heb dit onwijs rare gevoel, onwerkelijk, angstig, blij, raar. Daarom dacht ik, ik schrijf het even van me af. Mijn vraag aan jullie die al verder zijn dan ik: Hoe zijn jullie er achter gekomen? en wat ging er door je heen? was partner erbij of niet? ik ben heel benieuwt naar jullie verhalen. Liefs!</p>

Ik had precies hetzelfde, 2 februari gestopt met de pil, daarna een ontrekkingsbloeding gehad. 5 maart 2.5 dag ongesteld (ik dacht nog, meteen een regelmatig cyclus). Maar dit was achteraf blijkbaar een innestelingsbloeding want ik had 16 maart een positieve test. Ik deed de test omdat ik licht bloedverlies had bij het afvegen en heel gevoelige borsten. Het lichte bloedverlies is 1.5 gebleven.. overmorgen de eerste echo, heel spannend!

Bij ons was het ook zo snel raak! 
Nadat mn ongesteldheid een week uit bleef toch maar een test gehaald, ook al was ik er van overtuigd dat ik ongesteld zou worden (achteraf krampen van groeiende baarmoeder haha) 
Toen de test binnen was gewacht tot de volgende ochtend en boem meteen een dikke streep, niks 3min wachten op de uitslag! Mn vriend was gelukkig wel gewoon thuis :) 

Hier 3 maand ontpillen, daarna een cyclus waarbij het "raak" was, maar helaas eindigde in een mk. Cyclus er op is het nu "raak" en zit ik bijna aan m'n 7 weken.
De week dat ik ongeveer kon beginnen testen was de krokusvakantie, elke dag dus als een freak (alleen) zitten testen. Vriend geloofde de lichte streepjes niet en was pas overtuigd bij de bloedafname ;).
Proficiat! Wel nog bloed laten nemen... vorige keer was bij mij ook een positieve test, maar hcg zat niet goed. 

Gefeliciteerd! Het kan inderdaad snel gaan ;) hopelijk kun je je vriend straks verrassen met dit mooie nieuws! Wij hebben samen getest, dus kan me niet voorstellen hoe jij nu stuiterend thuis rond moet lopen haha
o en wat vio hierboven zegt, als je uit Nederland komt wordt er geen bloed afgenomen hoor. Zodra je een positieve test hebt kun je de verloskundige bellen. Die gaat dan bepalen wanneer je voor d eerste echo mag komen en dat soort praktische dingen. 

Wij begonnen ook zoals jij zei, gewoon de natuur zijn gang laten gaan en we zien wel. Ik ben na de onttrekkingsbloeding wel nog 2x gewoon ongesteld geworden maar hadden ook niet gericht geprobeerd zeg maar. In de cyclus erna wel iets gerichter geprobeerd omdat ik nu ook een beetje wist hoe mijn cyclus ging. 
2 dagen voordat ik ongesteld dacht te worden ging ik heel nonchalant een test doen op zondagmorgen en zag ik ook dubbele streepjes.. mijn vriend was gewoon aan het stofzuigen en had geen idee dat ik ging testen (Maar dat deed ik wel eens vaker, had van die goedkope van de action) 
Daarna was ik wel even in shock en kwamen allerlei emoties voorbij haha. 
Inmiddels 27 weken zwanger vandaag en ben er langzaam al klaar voor ??

Terug
Bovenaan