<p>Hi,</p><p>Zijn er meer mama’s die (bij tweede kind) gelijk zijn begonnen met geven van kunstvoeding?</p><p>Mijn eerst bv ervaring is slecht, niet gelukt om meerdere redenen en was zo opgelucht dat ik na 6 dagen besloot om toch de fles te gaan geven. Zelfs kolven zorgde voor niet genoeg melk. <br /><br />Ben nu zwanger vd tweede en als ik zeg dat ik serieus overweeg om gelijk met kunstvoeding te starten, dan krijg ik vaak (goedbedoelde) meningen als; waarom probeer je het niet eens? Misschien dat het deze keer heel anders gaat? En anders kun je toch nog stoppen?</p><p>Terwijl ik nu al stress krijg als ik eraan denk mijn eerste dagen nog een keer door bv proberen te geven moet laten ‘verpesten’. Verder lijkt het mij veel fijner, door mijn negatieve ervaringen en ook voor ons 1e kindje, mij lijkt dat ik dan (voor zover mogelijk in t leven met een newborn) wat meer tijd/energie voor ons oudste kindje over heb.</p><p>Anderzijds geeft het mij een schuldgevoel als ik gelijk met kv zou starten, doe ik ons kindje dan te kort? <br /><br /></p><p>Wat zijn jullie ervaringen hierin?</p>