Meteen starten met kunstvoeding na geboorte

En idd, ik vond het bij nr 2 ook fijn om tijd over te houden voor de oudste. Een flesje gaat gewoon sneller en als ik op pad was, nam ik een thermosfles kokend water + koud water mee en kon ik altijd snel een flesje maken, ideaal. Ik zou me er vreselijk ongemakkelijk bij voelen om in het openbaar te voeden met borstvoeding.

En met de fles weet je gewoon wat ze drinken en dat ze pas na 2.5 a 3 uur weer honger krijgen. Met borstvoeding wist ik dit nooit en hing ze voor mn gevoel de hele dag aan de borst. Dat wilde ik zeker bij een tweede kindje echt voorkomen.

Mocht er hier ooit een 3e komen, ga ik zéker ook weer direct voor flesvoeding!

Borstvoeding is zeker de eerste 2 maanden best pittig, ook als je geen grote tegenslagen hebt, zoals de moeders hieronder beschrijven. Als je er bij voorbaat al stress van krijgt en ook al een vervelende ervaring mee hebt, snap ik heel goed je beslissing. Ik zat alleen nog even te denken dat ze zeggen dat het allereerste colostrum zo goed is voor het immuunsysteem de eerste weken, je zou dat evt een beetje kunnen opvangen met kolven (want je krijgt toch wel stuwing in die eerste week) en je kindje dat via de fles geven bijvoorbeeld? Dit is niet om je een kant op te duwen hoor, maar misschien nog iets om te overwegen of na te vragen aan de verloskundige. Ik wens je een fijne kraamtijd toe!

Ik heb bij mijn eerste direct kunstvoeding gegeven en de tweede is onderweg en daarbij ga ik ook meteen kunstvoeding geven.
Iedereen die me probeert te overtuigen van iets anders kan meteen de deur uit haha. Mijn lijf, mijn kind, mijn keuze.
En ze doen het er net zo goed op hoor! Dus als jij je er niet prettig bij voelt om borstvoeding te geven, dan ook niet doen. Want de kans is dan vrij groot dat het toch niet lukt en inderdaad alleen maar stress oplevert.

Doe wat goed voelt voor jou, dat is altijd de beste keuze, wat een ander ook zegt.

Hier bij beide kindjes gelijk met flesvoeding gestart, ik zag er ook als een berg tegenop om borstvoeding te geven. Nu heel blij met m'n keuze geweest man lief en ik kunnen nu allebei lekker een flesje geven ook als hij alleen is met de kleine en ik even bij slaap. Dusja ieder z'n keuze maar als je er vooraf aan al ingaat met stress zou ik idd lekker kunstvoeding geven!

Hier bij de eerste direct begonnen met flesvoeding. Vond het niet makkelijk om met de reacties om te gaan. Toen ik zwanger was probeerde iedereen (verloskundige etc) mij over te halen om eerst borstvoeding te geven. Kreeg het gevoel dat ik toen al een slechte moeder was.
Echter nooit spijt gehad van de keuze voor flesvoeding. Kindje tevreden en mama ook.

Nu zwanger van de tweede. 1 keer de vraag gehad van de verloskundige wat ik wilde. Verder niemand er over gehoort!

Volg je gevoel en doe niet wat andere vinden of van je verwachten.
De keuze is aan jou/jullie.

bij de eerste bv geprobeerd, maar is nooit op gang gekomen. Zelfs niet met behulp van de lactatiekundige, kraamzorg was toevallig ook lactatiekundige. Een maand toch nog geprobeerd met kolven, tot ik er echt zo klaar mee was. Die hele maand en dus ook de kraamweek heeft alleen in het teken gestaan van de bv. 
Op dat moment al besloten dat als er een tweede zou komen, we meteen met fv zouden beginnen. En dat dus ook gedaan toen onze dochter was geboren. Zo veel meer rust voor mij, en vond het ook een fijn idee dat ik zo ook tijd voor de oudste had. 

Bij de eerste heb ik het eigenlijk alleen geprobeerd omdat iedereen vond dat ik het moest doen. Paar dagen geprobeerd maar mn dochter kreeg niks binnen. Bij de tweede meteen kunstvoeding. Niemand begon er ook meer over. Heerlijk wat een rust gaf het! Zou niet meer anders willen. En ik heb twee kerngezonde kindjes die zelden tot nooit ziek zijn.

Ik ben gelijk begonnen met kunstvoeding. Ik voel me er totaal niet schuldig over. Borstvoeding geven past totaal niet bij mij. En een blije mama is een blije baby.

Terug
Bovenaan