Methotrexaat injectie en weer zwanger worden

<p>Hallo allemaal,</p><p>Eind september heb ik een methotrexaat injectie gehad omdat ik een buiten baarmoederlijke zwangerschap had. Alles is nu weer goed maar ik mocht 3 maand niet zwanger worden. Dit is nu weer de 2e ronde na de injectie en de wachtende maanden. </p><p>Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die ervaringen hebben met zwanger worden na een methotrexaat injectie. En ik ben voornamelijk benieuwd hoelang het duurde om weer zwanger te raken? Hopelijk willen mensen hun verhaal delen. </p>
 
Hoi Irisxo! 
Ja ik heb in oktober de mtx injectie gehad wat een heftige tijd he na 18 ronde eindelijk positieve test liep het uit in een nachtmerrie.
de injectie hielp snel en operatie is bespaard gebleven.
dit is de eerste ronde dat het weer mag... en ja vanmorgen licht positieve test kan het niet geloven zit 4 dagen voor NOD dus kan nog vanalles gebeuren. Spannend!
hou hoop en geef niet op het komt echt wel!! Duim voor je wamt is echt te heftig geweest ?
 
Hallo Avb89,
Bedankt dat je je verhaal wil delen en het is fijn om te lezen dat je snel na de injectie weer zwanger was en dat alles goed met je gaat! Gefeliciteerd! 
Het is zeker een spannende tijd maar voor jou ook. Zal ook voor jou duimen en bedankt voor het delen van je verhaal, doet me goed dit te lezen! 
 
Ja zeker ja zit behoorlijk in spanning nu ja.
maar er is weinig over de injectie te vinden he heb ook gezocht naar ervaringen maar weinig.
gaat het verder met je?? Bij mij ging het lichamelijk wel maar emotioneel doet het veel hoeveel weken was jij?? Ik was nog maar 6 weken ong
 
Inderdaad er is weinig over te vinden en vooral over hoe het na de injectie gaat wat betreft het zwanger worden. Snap dat je in spanning zit maar er van uit gaan dat nu alles goed is!
Ja het gaat wel goed met mij, lichamelijk gelukkig weinig tot geen klachten gehad. Merk wel dat ik nu veel bezig ben met het zwanger worden, meer dan voor de BBZ. Emotioneel doet het dus wel erg veel, hoop gewoon gauw weer zwanger te zijn en dat frustreert soms wel. Ik was bijna 9 weken toen ik de echo kreeg en we er achter kwamen dat het een BBZ was :(
 
Hallo! 
Ik heb in januari 2015 methotrexaat gekregen. Ook ivm een (cornuale) buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Uiteindelijk zijn dit 2 injecties geworden omdat de eerste onvoldoende heeft geholpen. Ik mocht daarna 12 maanden niet zwanger worden. Helaas een aantal maanden na de injecties alsnog geopereerd, omdat er nog altijd weefsel was achter gebleven. Het was een zeer zware tijd, met veel onzekerheid en spanning. Uiteindelijk ben ik eind 2016 zwanger geraakt van een prachtige dochter en nu zwanger van ons tweede kindje! 
Ik wil je veel succes en sterke wensen! Hopelijk komt je droom snel uit!! Liefs!
 
Heftig verhaal gebruiker10104614 gefeliciteerd met je zwangerschap.
ja irisxo ik herken dat wel was helemaal geobsedeerd vorige maand nu was ik rustiger. Ik heb er zeker emotioneel last van vaak uit het niets ineens verdrietig erover ook over het feit dat we al 1,5 jaar wachten zijn veel meer en langer hoor vind heftig proces zwanger raken. Nooit bij stil gestaan.
nu weer in spanning moet zeggen tot nu toe geen spanning dat het weer verkeerd zit, we mogen wel met 6 weken echo zeiden ze toen in het ziekenhuis daar ga ik wel gebruik van maken.
ik hoop echt voor je dat het snel raak mag zijn was je allang bezig voor je bbz?
 
 
 
Terug
Bovenaan