(mexicaanse) griep en zwanger

Daar lig ik dan...diep onder de wol, rillend van de kou, dan weer heet dat alles van me af moet... Hoesten en een pijnlijke keel en door het misselijk zijn moet ik iedere keer spugen. Wat kun je je op zo'n moment ellendig voelen zeg...
Ik probeer wat vanillevla te eten, beetje thee erbij en verder maar uitzieken. Volgens de dokter kun je niet meer doen dan rust houden en jezelf goed in de gaten houden. Ik ben vandaag precies 8 weken zwanger en maakte me van het weekend echt een beetje zorgen totdat de huisarts me gerust stelde. Mijn zoontje van 4 ligt naast me in bed...ook de griep, hij is nu al iets beter, was 2 dgn eerder ziek dan ik. Ik heb medelijden met man lief, die heeft het druk met ons gehad het weekend...
zijn er nog meer zwangeren hier die de mexicaanse griep hebben?

groetjes Carola

Bah wat rot voor je. Ik had paar weken geleden keelontsteking met als complicatie een abces in mijn keel. Na antibiotica ging het snel beter, maar dat helpt helaas niet bij een virus. Zorg dat je genoeg drinkt en je zou eventueel ORS kunnen proberen om de zouten/mineralen af en toe bij te vullen in je lijf. Ook dronk ik Knorr Vie (of huismerkvariant) om toch mijn basis aan groente/fruit binnen te krijgen.

Sterkte en beterschap,

Anne

Oh ja, ik vond Spa&Fruit heerlijk om te drinken, maar dan wel ijs- en ijskoud! ;-) Was lekker een beetje zoet, maar wel verkoelend en niet irriterend voor mijn keel. Neem ook paracetamol tegen de pijn en om de koorts te verlagen, maar dan wel volgens de gebruiksaanwijzing.

Anne

Anne

hier nog een mama wat de mexicaanse griep heeft..ik hoor over een uur of ik moet worden opgenomen in het ziekenhuis omdat ik 24weken zwanger ben..maak me zo ongerust nu!

heb hem al gehad!
Was 9,5 week zwanger toen ik ziek werd en 11,5 week toen ik weer beter was. Heb wel nog steeds een hoestje. Ben 1 week echt van de kaart geweest, de tweede week ook nog erg beroerd en moe, maar toen was ik wel weer uit bed.
Nu voel ik me al 1,5 week beter dan ik me voelde voor de griep en met de baby is ook alles nog in orde!

Beterschap iedereen!
groetjes,

Heel veel beterschap allemaal!
Ik heb het 2 weken geleden zelf gehad, had alleen maar zin in thee met honing of frisdrank.
Heb op advies van de vk paracetamols tegen de koorts gepakt en na 1,5 week voelde ik me weer beter...Alleen het hoesten hield aan!
Succes allemaal!

Gelukkig heeft een griep (ook de mxicaanse) geen invloed op je baby! Goed uitzieken en zorg voor voldoende voedingsstoffen, blij goed drinken en neem paracetamol... dat mag gewoon hoor!
Beterschap allemaal!

Terug
Bovenaan