mexicaanse griep injectie!

Hoi meiden!

Ik heb een vraag en graag zou ik jullie advies willen. Ik werk in de gezondheidszorg op een verpleegafdeling. En ik heb vorige week een brief thuis gestuurd gekregen of ik de mexicaanse griep en/of de normale griep injectie wil laten inenten.

Op het nieuws was het een tijdje hot item, maar nu hoor je er zo weinig over en ik weet ook niet wat de bij verschijnselen zijn van de injectie, omdat deze net op de markt is verschenen. Maar omdat wij een risico groep zijn twijfel ik wat ik moet doen.

Zijn er meer meiden die hier mee te maken hebben en er over twijfelen of er misschien meer over weten!? Ik hoor het graag!

Groetjes Janne

p.s ik kan die hyvessite niet vinden. Ga nog eens proberen!

ik werk ook in de gezondheidszorg en heb ook deze brief gekregen en de mogelijkheid om met in te laten enten. ik heb er voor gekozen om dit niet te doen.dit omdat ik niet weet wat de gevolgen voor mijn ongeboren kindje zijn.

p.s: heb je de hyves al gevonden???

groetjes inge

Hoi, ik ben van het april forum maar ik weet dat er vorige week een nieuwsitem aan is besteed over het inenten en zwangere vrouwen. Het komt er op neer dat de deskundigen geen advies willen / kunnen geven omdat ze niet weten of het schadelijk is voor de ongeboren baby. Daar is nog te weinig onderzoek naar gedaan. Dus laten ze de beslissing bij de vrouw.

Ook ik heb de oproep gekregen en ik ga me niet laten inenten, na overleg met mijn man.

Hoi,

Bedankt voor de reacties. Ik had ook al een voorkeur om het liever niet dan wel te doen. En ik hoorde van mijn s.zus dat ze het doen, om de patienten te beschermen. Dan denk ik waar in het hele verhaal blijft de bescherming van mijn kind, dat is nog zo vaag he wat daar de gevolgen van zijn!
nou ja! ik denk dat ik het er met mijn vriend en de h.arts nog eens goed over heb en dan een besluit neem.
@ inge, ik heb me aangemeld, maar moet nu wachten of ik geaccepteerd wordt. Hoe gaat het communiceren dan, via de chat??

gr. Janne van krukel!

Hoi Janne,
Ook ik werk in de zorg en heb het aanbod gekregen om me te laten inenten. Ook ik heb in overleg met mijn vriend besloten om het niet te doen. Normaal neem ik ook nooit een griepprik en ik doe nooit mee aan de griepgolven, dus verwacht dat ik ook nu geen griep zal krijgen. En als ik het wel krijg, tja ik ben een gezonde jonge vrouw, dus dan sla ik me er wel weer doorheen!
Daarnaast vinden ook wij het geen prettig idee dat ze niet weten wat het met je kindje kan doen, dus dat is voor ons ook een reden om het niet te doen.
Gewoon gezond blijven eten en voldoende slapen en dan komt het vast wel goed!
Liefs,
Mar

Hoi Janne,
Ik kreeg via onze stichting een uitnodiging voor de gewone griepprik. Hierin staat dat je hem niet krijgt als je zwanger bent.
Ik werk ook in de zorg op een verpleegafdeling, dus zou tot de risicogroep horen.
Ik heb vorig jaar ook geen griepprik gepakt en ook niet ziek geweest. Moet nu nog 18 diensten werken. (4 weken), neem dus maar het risico.
Er is niets bekend over eventuele gevolgen voor ongeboren kind. (kan me niet voorstellen dat er iemand is die hiervoor proefkonijn wil zijn)
En net als marjolijn al schrijft, gewoon gezond leven, dan zal het wel goed komen.

Groetjes, Petra.

Hoi,

Ik heb gisteren bij de VK ook een brief meegekregen voor inenting, zij liet de keuze ook bij mij.

In de brief staat dat het aangeraden wordt door gynecologen en dat het in het 2e en 3e trimester geen kwaad kan.

Ik twijfel erg. Eerder kreeg ik altijd ook de griepprik maar die heb ik al twee jaar niet gehad en ook niet echt ziek geweest.

Ik zie hier dat de meesten het niet gaan doen.

Zoals Petra ook al beschreef, we hoeven nog maar een paar weken te werken en dan zullen we niet meer heel veel in aanraking komen met andere mensen.

Wat is wijsheid!?

Liefs Cindy

hoi hoi,

tja voor mij is het doorslaggevend dat ze niet weten wat het met het ongeboren kind doet.

nu werk ik ook niet in de gezondheidszorg, dus zal ik naar alle waarschijnlijkheid minder kans hebben om in contact te komen met de mexicaanse griep.

maar je weet het maar nooit. je hebt er maar 1 nodig.

dus probeer ik zoveel mogelijk met papieren zakdoekjes en goed handen wassen het risico te beperken.

maar voor mij geen inenting.

x jessica

Terug
Bovenaan