mexicaanse griep injectie!

Hoi meiden,

Ik kom even hier inbreken als jullie het niet erg vinden.
Ik ben van het februari forum en zat ook heel erg in twijfel, wel of niet.
Werk ook in de gezondheidzorg.
Mijn zus is zelf huisarts, maar haar heb ik om zusterlijk advies gevraagd, Wat zou zij doen als ze in mijn schoenen stond.
Zij vertelde mij dat deze nieuwe griepvaccin is gebaseerd op de bestaande vaccin, maar dat alleen het nieuwe virus is toegevoegd. De verwachting is dus dat het zeker geen kwaad kan voor de baby, zeker niet in het laatste trimester.
Daarnaast zijn er in Amerika hoogzwangere vrouwen overleden aan de complicaties die deze griep kan geven, terwijl in bv Argentine (als ik me niet vergis) massaal is gevaccineerd en daar alles goed is afgelopen.
Dit heeft voor mij de doorslag gegeven om me dus wel te laten inenten. Juist ook omdat ik natuurlijk door mijn werk wel meer risico loop.
Ik doe het dus niet om patiënten te beschermen, maar voor mezelf.

Het is natuurlijk voor iedereen een eigen keuze, maar wilde pook graag deze kant van het verhaal vertellen.
En natuurlijk wet ik ook niks zeker, daar is te weinig voor bekend, maar ik vertrouw er nu wel op dat het het beste is nu voor mij.

Groetjes Suus

Las bij ons op het werk op intranet dat de vaccinatie ronde 24 november begint. Ik werk 19 november voor het laatst, dus ga me niet laten inenten.

Groetjes, Petra

ik had eerst zo iets van nee echt niet.
nu twijfel ik soms.
ene kant denk ik nee laat me ook nooit inenten tegen gewone griep. dus deze dan wel?
en is het echt niet schadelijk voor de baby?!
maar ja het nieuws laat mij dan wel weer twijfelen.
niemand wil natuurlijk dat die mega ziek wordt.
bij ons in de buurt beginnen de vaccinatie begin halverwege november.
dus heb nog even de tijd om er over na te denken.

ik zit er ook over te tobben, ga het de volgende keer met de gyneacoloog bespreken. Heb trouwens (nog) geen oproep gehad voor de inenting. Kan dat of hebben ze mij per ongelluk overgeslagen?

Terug
Bovenaan