mexicaanse griep

Hallo allemaal,

Ik kreeg een brief van mijn huisarts. (deze hebben alles patienten van onze huisarts gekregen) Hierin werd advies gegeven over het inenten tegen de mexicaanse griep. Bij de groep die dat zo moeten doen horen ook zwangeren.
Nu ben ik nieuwsgierig of jullie je laten inenten. En weet iemand wat precies het risico is als je het niet laat doen?
Zo vaccin is natuurlijk ook net nieuw.

Groetjes motherof2

15 wk

Ik heb ook zo'n oproep gehad maar mij werd verteld dat dit de vrouwen die zwanger zijn, de eerste 3 á 4 maanden, wordt afgeraden. Ik ben nu 8wkn en 5 dgn dus ik ga m ook niet halen. Jij bent al wat verder en zou je misschien toch kunnen laten enten maar zou het voor de zekerheid wel ff navragen!!
Groetjes

Ik ga me echt nooit inenten! Er zit een nieuw comploment in de prik die niet getest is voor lange tijd en niet genoeg voor zwangere... EN het is toch een milde griep.

Ik laat me ook niet inenten om de reden die Josh zegt. Vorige week is er toevallig een item op het journaal geweest over inenting mex.griep en zwangerschap. Zelfs de deskundigen geven geen advies aan zwangeren of ze zich wel of niet moeten laten inenten. Omdat het vaccin onvoldoende is getest op de langere termijn voor het ongeboren kind, vind ik het risico te groot. De deskundigen laten het besluit aan de zwangere vrouw over. Dat vind ik persoonlijk genoeg zeggen. Anders zouden ze wel een advies geven, maar daar willen ze de vingers niet aan branden.

ik laat me nog niet inenten. Ze zijn er zelf nog niet over uit of de enting gevaarlijk is.
Daarnaast is het een gewone griep alleen hebben nog weinig mensen er antistoffen voor.
Ik werk op een basisschool en heb dus redelijk veel kans om besmet te worden.
Ik vind de enting een groter risico dan de griep zelf.

Ik heb de brief ook gehad. Op het moment dat de prik wordt gezet in november, dan ben ik die 4 maanden voorbij. Dus ik kom in aanmerking. Maar ik ga dit echt niet doen! Ik had een paar dagen later een flyer in de bus welke hierop reageerde en aangaf dat de testresultaten pas (ik meen december) beschikbaar zijn. Dus op het moment dat deze gezet wordt, is nog helemaal niet bekend of er ongewenste bijwerkingen zijn etc. Tevens is deze griep feitelijk net zo mild als een gewone griep. Er werd aangegeven dat er tijdens de varkengriep in 1976 vele doden zijn gevallen door de inenting, en slechts één dode is gevallen aan de griep zelf.

Bedankt voor al jullie reacties. Ik was ook al heel erg aan het twijfelen. Juist omdat er nog helemaal niet genoeg onderzoek is gedaan naar het vaccin.
ik heb misschien wel iets meer kans om het te krijgen omdat ik net als marielle79 ook op een basisschool werk. Maar goed. We wachten het allemaal maar af.

Terug
Bovenaan