mexicaanse griep

Ik ben Cara-patiënt en dus in het algemeen best vatbaar voor alle griepjes. Ik had it eigenlijk dus wel willen doen. Maar wist niet dat er nog zoveel onzekerhedn waren rondom de enting. Goed dat ik dit nu weet. Dankje!!
Kindje gaat uiteindelijk bven alles!

Hoi,

ik heb navraag gedaan bij mijn gyn. Zij raadde het af als je normaal ook geen prik gaat halen. Vooral omdat niet bekend is wat de risico's zijn voor zwangeren. Verder zei ze dat ik vooral mijn omgeving moest aanmoedigen het wel te doen en ver uit de buurt te blijven van mensen met griepverschijnselen.
Het si namelijk zo dat de mexicaanse griep wel kan zorgen voo ernstige complicaties bij een zwangere. Zoals longontsteking en een langdurig herstel. Dus dat is wat ik weet.
Op basis van dit advies heb ik ook besloten geen vaccinatie te laten zetten.

Liefs Jacquelien
16 wk

Ik heb net ook even contact met mijn huisarts gehad en ik had al mijn twijfels, maar nu weet ik zeker dat ik mij niet laat inenten! zoveel onzekerheden en idd de baby gaat voor alles. Huisarts kan je ook niet exact vertellen hoe en wat.Ik ben verder gezond en zie niet echt veel extra risico's in.

oei, ben ik dan de enige die het wel gaat doen?
Ik ben snel benauwd. Was vorige week erg verkouden, erg hoesten en moest steeds een puf nemen tegen benauwdheid. Ik zit echt niet te wachten op beademing of een longonsteking.
Ook kun je door hoge koorts weeen krijgen... dat wil je nu ook nog niet. En straks MOET je medicijnen gebruiken om van je ontsteking af te komen... dat wil je toch ook niet voor je kindje?
Als ik een week of 36 zou zijn, zou ik het idd niet meer doen.
mijn zoontje krijgt hem ook ivm de stofwisselingsziekte die hij heeft.

Terug
Bovenaan