Mexicaanse griep

Hoi iedereen,

Ik lees dat sommigen wel de prik hebben gehaald en sommigen niet. Ik had heel overtuigend besloten de prik niet te halen, nadruk op had. Ik twijfel weer, misschien dat iemand tips heeft?

De prik zou ik niet voor mezelf gaan halen omdat ik niet bang voor de MG ben. Ik krijg ten eerste nooit griep. Ten tweede is het risico bij zwangere vrouwen voornamelijk groot omdat onze longinhoud al zo klein zou zijn. Nu ligt bij mij de baby al de gehele zwangerschap extreem laag dus mijn longinhoud is nog normaal. Verder ben ik al ruim 33 weken dus de baby gaat binnenkort indalen en dat vergroot alleen de ruimte weer. Dus voor mezelf verwacht ik geen complicaties als ik het wel zou krijgen.

Maar de reden dat ik twijfel is als volgt: misschien als ik me nu in laat enten krijgt de baby de antistoffen mee en is hij/zij na de geboorte beschermd. En kan ik hem/haar na de geboorte beschermen door de antistoffen in de borstvoeding. Er komt toch veel kraamvisite over de vloer in het begin terwijl baby's niet inge-ent worden dus dat risico is best groot. Dan zou je zeggen, haal hem dan! Alleen ik vraag me af: baby's tot en met 6 maanden worden niet inge-ent omdat de risico's onbekend zijn en mij zouden ze nu wel inenten, terwijl mijn baby over iets meer dan 6 weken moet komen! Is dat dan wel veilig?

Of is het een betere optie om me pas te laten inenten na de bevalling? Zodat ik de antistoffen in ieder geval via de borstvoeding door kan geven maar nu niet het risico loop dat ik eventuele verkeerde stoffen van de inenting aan de baby geef..... moeilijk hoor!

Ik ben heel benieuwd naar jullie mening over dit. Zijn jullie trouwens van plan extra hygiene maatregelen bij de kraamvisite te nemen? En laat jullie partner zich na de geboorte inenten? Want dat mag volgens mij.

Groetjes!

Hoi Kiron,
Ik ben geloof ik nog 1 van de weinige hier, maar ik laat mij dus niet inenten! Ook ik heb nooit de griep en verwacht het nu dus ook niet te krijgen. Daarnaast vind ik het ook niet fijn dat ze het niet uitgebreid onderzocht hebben en denk ik dat het ook een beetje massa hysterie is, maar goed, dat is mijn mening!
Ik heb begrepen dat als je je nu laat vaccineren, je baby nog niet direct beschermd is. Die krijgt de vaccinatie niet binnen als je zwanger bent.
Daarnaast zakt je weerstand op het moment dat je een griepprik haalt, dus de kans dat je je ziekkig gaat voelen na het halen van griepprik is vrij groot.
Ik denk dat als je baby's van 0 tot 6 maanden niet ingeent mogen worden het denk ik ook niet zo handig is als het die stoffen via je moedermelk binnen krijgt. Of is dat een rare beredenering.

Nou veel succes met je keuze maken!

Liefs,
Mar

Hoi,

Ik haal ook geen griepprik hoor. Ik heb het ook bij de vk nagveraagd of bijna iedereen die haalt, maar het is 50-50.
Mijn zoontje van 2 heeft een allergie voor kippenei, dus ik mag hem sowiso niet laten inenten. Ik ben "bang" dat onze 2e misschien ook deze allergie heeft en het lijkt me dan niet echt goed, als hij iets van het vaccin meekrijgt.
Ik heb ook inderdaad geen zin om me ziek te voelen van de spuit. En verder vind ik ook dat het te weinig onderzocht is....
Maar goed, het is een keuze die je voor jezelf moet maken. Er is al veel over geschreven. De ene wilt het wel en de andere niet. Je moet doen waar jij jezelf het beste bij voelt.

Succes

Hoi meiden!

Ik heb vandaag mijn griepprik gehaald voor de mexicaanse. Met veel twijfel ging ik naar mijn gemaakte afspraak. Toen ik ging zitten zei ik tegen de dr.assistente, ik zit hier met een grote twijfel. Oh zegt ze: "vraag maar wat je wilt weten." Uiteindelijk liep de dokter op de gang en hij is ook nog bij gehaald. Al mijn vragen zijn uitgebreid beantwoord en mijn twijfels waren een stuk minder. Ik heb m nu en kan ook niet meer terug, dat lucht wel op! Toen ik in de auto zat op de terug weg, stroomde 2 dikke tranen over mijn wangen. Heb ik er nu goed aan gedaan? Maar ik moet er maar op vertrouwen dat het goed is zo en dat ik nu beschermd ben voor mijn kindje.
De arts vertelde nog wel over het feit dat kinderen tot een half jaar geen injectie krijgen dat dat komt omdat het geen enkel nut heeft om deze doelgroep inteenten, vanwege hun weerstand.
Mijn schoonzus werkt als verpleegkundige in het ziekenhuis en heeft met veel artsen gesproken dat 1 mex.griepprik voldoende bescherming biedt. Alle zwangere vrouwen gingen daar ook om maar 1 prik. Vanuit dat advies is dit de eerste en de laatste prik die ik gehaald heb.

Succes voor degene die nog twijfelen!

Liefs Janne

Wat betreft partner, ik ga vanavond met mijn vriend praten of hij zich ook nog wil laten inenten.
En kraamvisite wil ik straks bij het maken van een afspraak om langs te komen, vragen als ze verkouden zijn en zo ja, dat ze dan liever een weekje later komen. Definfectants zat er bij mijn kraampakket en alle kleine kinderhandjes laten we daar eerst even mee ontsmetten om verkoudheden in de eerste drie maanden zoveel mogelijk te voorkomen.

Hallo Allemaal,

Hier nog een moeder die geen prik gaat halen.
Voor mijn gevoel is het allemaal erg overdreven.
Mijn VK is er ook geen voorstander van want als je kindje geboren is kun je ze ook niet inenten. En als je verder gezond bent/leeft is veel beter. Je weet nooit zeker wat zo'n uitwerking heeft en is het dan nodig als er allerlei twijfels zijn dan toch een prik te halen?
Je kunt je eigen en je kind ook niet overal voor beschermen uit voorzorg. Misschien ben ik te optimistisch hoor.
Mijn zoontje was net 4 maand toen bleek hij het RS virus te hebben opgelopen. (Dacht toen ook even dat hij dood ging) Dat is ook dodelijk voor baby's omdat ze er heel ziek van kunnen zijn. Daar is toch ook geen inenting voor en dadelijk als onze baby's worden geboren is het weer zo'n periode dat dat erg voor komt dus ja je kunt je echt niet overal voor inenten.
Maar iedereen denkt er op zijn manier over en dat vind ik prima en alle respect voor de gene die het wel doen hoor. Maar mijn mening is je kunt je niet overal voor inenten want dan werkt er ook niets meer op den duur.

Tjee wat een verhaal...
Ik kan er alleen nog aan toe voegen: doe wat je hart je ingeeft dan komt het vast goed.

Dag lieve mede zwangeren:)

Ik heb me laten inenten, ik wilde eerst niet ik dacht dat treft mij niet! Maar totdat ik ineens heel veel Mex. griep gevallen in de buurt hoorde en er op tv door artsen werd verteld dat het dus wel degelijk noodzakelijk is. Ik voel me al vaak moe en uitgeput enz. enz. en heb geen zin in griep meer en mijn VK heeft niks aangeraden maar ze gaf ook geen rede om het niet te doen.. Dus heb het maar niet gedaan... Een prikje van niks, maar ik voel me nu een dag later zo naar.. geen griepreacties maar pijn in me arm en misselijk.. ben al in geen tijjden meer misselijk geweest dus neem aan dat het er bij hoort..

xxx

Terug
Bovenaan