Mexicaanse griepprik gehaald maak me zorgen!

Lieve mama's en a.s. mama's!!

Wie van jullie heeft de griepprik ook gehaald?
Ik heb hem gisteren gehaald en maak me sindsdien ontzettend zorgen.
Ben nu 22w en 6 dagen zwanger en hoewel ons meisje altijd ontzettend actief is lijkt het of het nu veel rustiger is.
Ik maak me hier best zorgen om. Beeld ik het me nu in dat ik haar minder voel bewegen? Denk ik er te veel over na? Heb ik er wel goed aan gedaan om die prik te nemen?
Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe?
Ik zit er behoorlijk mee maar ik voel me ook zo bezwaard om nu de verloskundige hierover te bellen. Ik ben er gisteren al tussendoor geweest om het advies over de griepprik te krijgen en ook naar de huisarts geweest. Maar om nu weer te gaan bellen is misschien ook zo stom?!

Wie heeft hem ook gehaald? En hoe voelen jullie je nu? Beweegt jullie kleintje nu ook minder naar jullie gevoel of merken jullie niets?

Liefs Sam mama van Nova* en 22w6d zwanger van ......?

Luister na je gevoel, gewoon de verloskundige bellen! Is absoluut niet stom, ik kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt. A.s maandag kan ik de prik halen, maar ben er nog steeds niet 100% over uit of ik het wel of niet moet doen... Ik ga zo ook de VK weer stalken...

Succes!

Liefs Nicole ook 22w6d

Ik moet hem aanstaande zaterdag halen. Maar als ik ervaar wat jij nu ervaar zou ik zelf de noodtel van de verloskundige bellen... Beter te overbezorgt dan andersom toch?

ik heb hem afgelopen zaterdag gehaald,ik denk eerder dat je je het verbeeld omdat het toch wat nieuw is..ook ik maakte me wel beetje zorgen,maar nu voel ik die kleine gewoon goed bewegen en is niks aan de hand! soms zijn er van die dagen dat ze wat stiller zijn,zal dit nu net zijn na die prik! maar bel gewoon..een bezorge mama is ook niet goed!
liefs kim (23weken,4dgn)

ik zou voor zekerheid voor eigen geruststelling bellen naar je VK. ik heb zelf wel gelijk paar dagen erna erge loopneus en hele dagen traanogen gehad... denk soort reactie hierop... hebben jullie hier ervaring mee?

Hoi lieve allemaal,

Nou onderzoekje gehad. En onze kleine meid was nog vrolijk aan het bewegen en haar hartje klopte ook erg goed. Vruchtwater zag er ook goed uit en er waren geen bijzonderheden te zien. De gynaecoloog zei ook ben blij dat je belt heb liever dat je belt dan dat je je ongerust blijft maken. Ze zei ook waarschijnlijk is ze gaan verliggen en dan kan je je baby soms minder goed voelen. En ook door de zenuwen concentreer je je teveel op het gevoel van. Dus vanavond maar lekker vroeg onder de wol kruipen met een lekker kopje thee en rustig proberen te genieten van ons groeiend meisje en wie weet laat ze zich verleiden tot een flinke schop ;) :D

Bedankt voor jullie steun!!

Liefs Sam mama van Nova* en .....?

Hoi Sterrenmama,

Probeer in ieder geval achter je beslissing te staan. Jij vindt dat het goed was en ga niet twijfelen nu! Misschien klopt het wel dat je kindje nu minder beweegt door de griepprik, er gebeurt natuurlijk van alles in je lijf. Er is iets in gespoten waar je lijf zich tegen verzet (dat is ook de bedoeling met zo'n prik), misschien heb je daar al je energie voor nodig. Maar bel je ha of je vk als je je niet goed voelt! Daar zijn ze voor. Dan moeten ze je maar een "aanstelster" vinden, jij weet in ieder geval zeker dat je dan NIET bent. Je maakt je bezorgd en of dat nu je rustige kindje veroorzaakt of iets anders, door de bezorgdheid weg te laten nemen, komt het wellicht wel goed.

Wel een andere vraag:
Als het toch met de prik te maken heeft, zou je dat ons (die nog moeten laten prikken) willen laten weten? Dan kunnen wij dat nog meenemen in onze beslissing.

Heel veel sterkte!

Gr. Tamara.

Ik heb hem ook gehaald en heb totaal geen verschil gevoeld bij de baby...maar omdat jij dit gevoel hebt zou ik toch de VK bellen, want wij kunnen wel zeggen dat het bij ons goed gaat, je twijfel is pas helemaal weg als je het even na laat kijken, en dat is niet raar!

groetjes tientje

Terug
Bovenaan