Mexicaanse griepprik gehaald maak me zorgen!

@ tamara, tientje en natuurlijk alle andere mama's

De verloskundige had ook nog even gebeld. Hij zei ook dat het niet door de mexicaanse griepprik te maken had. De gynaecoloog die het onderzoek had gehaald zei ook dat het heel begrijpelijk is dat je je desondanks zorgen maakt. Ze zei ook je hoort zoveel spookverhalen rondom de mexicaanse griepprik en door de zenuwen voel je je kindje dan minder. En ons meisje kon ook zijn gaan verliggen. Maar ik kan jullie zeggen op de echo was ze druk aan het bewegen en haar hartje klopte ontzettend goed. En net wat je zegt tamara ik ga me gewoon weer positief richten en achter mijn keuze staan. De bestanddelen losstaand zijn niet schadelijk voor het ongeboren kind. Nu ik ook veel rustiger ben kan ik jullie allemaal zeggen dat ik ons meisje weer voel schoppen.

Het is en blijft een moeilijke keuze en ik heb ervoor gekozen om de prik te nemen. Vooral ook omdat ik veel met het openbaar vervoer reis en ik stage in het ziekenhuis loop. Dus ja eigenlijk ontzettend veel risico's om het op te lopen. En natuurlijk ook op advies van de huisarts, verloskundige en gynaecoloog. Het is een van de moeilijke beslissingen die ik ooit heb moeten maken en het is gewoon afwachten of het de juiste is geweest. We moeten de overheid maar vertrouwen!

Heel veel succes en sterkte mama's met het maken van een beslissing hierin en zoals tamara ook al zegt sta achter je beslissing!

liefs Sam mama van Nova* en .....?

Hoi allemaal,
Ik ben nieuw hier op het forum (Esther, morgen 17 weken zwanger) en ben nu al blij met de mogelijkheid ervaringen uit te wisselen. Ook ik twijfelde over het wel/niet vaccineren, maar ik neig inmiddels naar "ja". Dinsdag over een week ben ik aan de beurt.
Zijn er inmiddels al meer zwangere vrouwen die zich hebben laten inenten hier? En hoe reageert de baby?
Groetjes, Esther

esther ik heb het gedaan, niks van kindje gemerkt heb de kleine die dag juist weer na 2 wken weer gevoeld. Maar dat is gewoon toeval. Wel heb ik nu al bijna 2 dagen last van mijn arm.. beurs/ spierpijn gevoel. Zoon is ook ingeent wegens med.redenen.

Ik ben nu nog 10 weken.
Maar er is echt geen enkele reden om je niet te laten vaccineren.
Ik was eerst ook echt tegen, maar mijn man is arts en heeft het nogmaals zeer goed uitgelegd.
Omdat je kindje in de 1e 13 weken volop bezig is met ontwikkelen, is het dan slim om je lichaam met rust te laten.
Maar na die 13 weken kun je je gerust laten prikken.
Ook je kinderen kunnen het krijgen, net zoals een normale vaccinatie moet je het zien.
Men wordt er zo onduidelijk en bang over.
En een beetje dof gevoel in je arm kan.
Je prikt in de spier en als de vloeistof niet helemaal is opgewarmd of je houdt je spier te gespannen dan krijg je last van spierpijn !

En je wordt er niet ziek van , je KAN er ziekjes van worden.
Maar minder heftig dan als je echt de (gewone) griep krijgt en dat is altijd beter dan hele hoge koorts...want dat is wel slecht voor je baby !

Hi,

Waar ik me wel over verbaas, is dat iedereen die zich heeft laten enten zegt: ik heb het gedaan en alles is goed met de baby. Ik begrijp dat alles goed is, maar hoe zit dat als de baby straks geboren is? Zijn er dan toch geen afwijkingen die het gevolg kunnen zijn van deze prik? Iemand riep op het forum over de DES-baby's. Alle baby's waren gezond, maar jaren later kwamen ze er achter dat deze vrouwen onvruchtbaar konden zijn.

Wat zijn de gevolgen van deze prik op latere leeftijd? Als het alleen om nu ging, deed ik het ook wel. Maar het kindje is nog zo klein!

Toch ben ik aan het twijfelen. Deze griep "richt" zich vooral op de longen en dat is net mijn zwakke plek. En nu weet ik het niet meer... kan ook niet meer achter een beslissing gaan staan... Brrr.... Was het maar vast voorbij.

Gr. Tamara.

als je je zorgen maakt altijd de verloskundige bellen, daar zijn ze voor! geen vraag is hun verkeerd.. Ik ga de vaccinatie voor de mex. griep niet halen...! ik ben nu 23 weken zwanger

Terug
Bovenaan