mexico

Hallo dames,
Nadat ik 20 juni een miskraam heb gehad, hebben mijn vriend en ik besloten dat we dan toch maar op vakantie gaan naar Mexico. Ik was liever nog zwanger geweest en niet gegaan. Maar ja, we hebben niet alles voor het zeggen.
Maar nu is mijn vraag. Heb je inentingen nodig voor Mexico en zou ik die mogen krijgen als ik eventueel weer zwanger zou zijn? Het is de bedoeling dat we in oktober gaan. En ik heb nog een vraagje. Ik las dat te veel kraanwater niet goed voor je kan zijn als je zwanger bent en dat de kans op een miskraam iets toeneemt. Er zou te veel chloor in het kraanwater zitten. Weet iemand hier iets vanaf? Want ik drink echt veel kraanwater.
Alvast bedankt,
Eefje
 
Hoi eefje,
jeetje,wat vervelend;op zijn zachtst gezegd.
wij gaan in augustus op huwelijksreis naar egypte en moeten ook vaccinaties hebben.(voor mexico weet ik het ook bijna wel zeker)je kunt gewoon de gg en gd bellen bij jou in de buurt,daar hebben ze een automatisch bandje (ook welke landen)waarbij ook gezegd werd hoe het zit met zwangeren.tel.0900-9584 of internet.
in principe zijn er geen reden om geen vaccinatie te halen,tenzij er andere aandoeningen meespelen in de gezondheid.(hoor je ook op het bandje)
wat betreft het kraanwater,dat weet ik niet,dat kan vlgs mij per gemeente ook verschillen hoeveel chloor erin zit.
succes!
gr. petra
 
Voor Mexico moet je heel wat vaccinaties halen! Het is zowiezo een niet echt hygienisch land, om het nog netjes uit te drukken. Het wordt zwangeren sterk afgeraden om daar heen te gaan.
 
Hoi ik ben pas in Mexico geweest, welk gedeelte ga je?
Wij hebben 2 spuiten moeten halen en met de hygiëne viel het reuze mee hoor, een goed hotel heeft echt wel goede faciliteiten.

Groetjes Toos.
 
Hoi Eefje,
Allereest balen zeg 'n miskraam! lijkt me echt klote.
Ook wij gaan in September/October naar Mexico. Ben ook 'bezig'om zwanger te worden. Inentingen zijn niet nodig zolang je niet echt het binnenland intrekt. Als je in zo'n all- inclusive resort verblijft of in een goed hotel is er naar mijn weten niets aan de hand. Je moet je gewoon aan de regels houden waar je je normaal ook aan moet houden; zoals geen kraanwater enzo.

groetjes Anne
 
Hoi Eefje,

Meid wat jammer joh, een miskraam.
Maar gelukkig heb je een mooie vakantie voor de boeg.
Ben zelf ook in Mexico geweest.
Hiervoor worden zowieso vaccinaties aanbevolen, nl. Hepatitus A en DTP.
Als je ook buiten je hotel gaat en bijv. het binnenland intrekt is het aan te raden om malaria tabletten te slikken, deze mag je niet gebruiken als je zwanger bent, zowieso hebben zwangere vrouwen een grotere kans op malaria omdat zij relatief meer gestoken worden.
Je vaccinaties kun je gerust nemen als je nog niet zwanger bent, als je wel zwanger bent, weet ik niet of het kwaad kan, gewoon effe bellen met je huisart en GGGD.

Als je een goed hotel hebt geboekt is er niks mis met de hygiene hoor, is allemaal goed ingesteld op de toerist, kraanwater kun je er alleen niet drinken, maar is voldoende verkrijgbaar in flessen.

Hoe het zit in Nederland met kraanwater weet ik niet, klinkt mij wat onwaarschijnlijk hoor, het is hier aan allelei regels etc. gebonden, dus ik denk dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken.

Enne verder kun je volgens mij gerust naar Mexico gaan als je zwanger bent hoor, blijf alleen weg uit het binnenland en let goed op wat je eet.
Meid, ga er gewoon lekker van genieten, als je wel zwanger bent kun je altijd nog annuleren!

Veel voorbereidingsplezier,
Joan
 
Ja,je kunt wel zeggen in een goed hotel kan het. Maar daar wordt je sla en dergelijke toch in dat water gewassen. Hierover lees je vaak genoeg dat je daar op moet letten en je kunt moeilijk mee de keuken ingaan.Met dat water hier...als je je er niet zeker over voelt dan kook je het eerst en daarna koel je het eventueel. XXX
 
Het klopt wel dat hotels hygienisch en netjes zijn, maar je trekt uiteraard toch ook het land in om wat te zien. En hier is de hygiene toch niet om van naar huis te schrijven, weet ik uit ervaring.
 
Terug
Bovenaan