Miconazolnitraat...

Hai,

Ik zou liever ook geen miconazol gebruiken, (ben ook verpleegkundige).
Ik heb op m'n werk en ook  bij mijn zoontje wel zeer goede ervaring met zinkzalf of zinkolie (maar niet TE DIK erop smeren, zo dun mogelijk!!!)

groetjes J
 
hoi,

Ja dat kan wel zo zijn maar ik had het al geprobeert en als het niet weggaat en het wordt alleen maar erger dan ben je genoodzaakt om advies in te winnen.
Ik had het gevraagd aan de apotheker en die zei dat dit spul werkte.
Ik zeg niet dat ik het ALTIJD gebruik maar om het te genezen en ook om een schimmelinfectie tegen te gaan.
Het is goed spul maar gebruik het niet uit voorzorg!!!!!

                                                                      Groetjes een trotse moeder
 
Er is wel een verschil tussen schimmelinffectie en luieruitslag. Ik heb weken en weken doorgetobt met mijn meisje toen ze verschrikkelijke luieruitslag had. Echt alles gebprobeerd, en een vermogen aan dure zalfjes uitgegeven, olie, maizena homeopaisch, you name it....
Volgens mijn huisarts is luieruitslag ook een vorm van schimmelinfectie. Vandaar dat ik zo lang aan het tobben was. Totdat ik het echt zo beu was, alles was tot bloedens toe open en rauw, waardoor luierwisselen een drama voor mijn dochtertje werd. Dus weer terug naar de huisarts die uiteindelijk miconazol (met een gedeelte anti-biotica) voorschreef. Binnen een paar dagen was alles weer gaaf!Ook ik ben geen voorstander van heel snel met hormoonzalfjes, maar doe er niet te spastisch over. Wanneer er geen verbetering komt met gewone middelen tegen luieruitslag (binnen een aantal dagen) blijf er dan alsjeblieft niet mee doorlopen! Ik voel me gewoon schuldig dat ik zolang aan het uitvogelen was tot iets hielp (ook dankzij mijn "fijne" huisarts). Als ze nu weer van diezelfde plekjes krijgt, smeer ik een dag of twee een heel dun laagje, 1 x per dag, en ze is er weer van af. Ik laat het echt niet meer zo ver komen.
 
Hoi,

Het is inderdaad een heel goed middel bij een schimmelinfectie. De klachten zijn vrij snel verdwenen.
Het is absoluut  niet als een  aanval bedoelt  om deze zalf af te  raden, maar ik wilde er alleen mee zeggen  dat je het wel voorzichtig moet gebruiken omdat een babyhuidje al zo dun en gevoelig is. Deze zalf alleen op advies van de huisarts gebruiken.
Ik vind het fijn dat het bij jullie babytjes heeft geholpen en dat ze van de klachten af zijn.

Groet,
Elly
 
Terug
Bovenaan