middag slaapje

Hoi! Mijn dochter (net 2) heeft hier ook last van gehad, ook mede door het warme weer en het late donker worden.Zij heeft haar middagslaapje ook nog nodig, maar met het warme weer schoof ze het middagslaapje later op en sliep ze ipv 2 uur,  3 uur! Toen ze 's avonds niet meer wou slapen, zijn we terug gegaan naar haar oude tijd (rond 11 uur) en haal ik haar om 1 uur er weer uit. Ook heb ik de knuffels uit haar bed gehaald, alleen haar spuugdoekjes (daar slaapt ze mee) mocht ze houden. Ook dat hielp want dan had ze weinig afleiding. Nu slaapt ze weer even met een pop, maar ik merk alweer aan haar dat dat teveel afleiding aan haar geeft en ze zo moeilijker in slaap komt. Maar moest wel even ivm met groter bed. Maar Lynn slaapt nu gelukkig weer door van 19.00 uur tot de volgende morgen 07.30 uur. Veel succes allemaal!
 
Hoi,


NOg bedankt voor je reactie op mijn verhaal over me moeder en de opvoeding.
Hoop dat ik jou kan helpen. Mijn dochter heeft precies hetzelfde gehad wat slapen betreft in de middag en later slapen in de avond. Gelukkig hadden wij er geen problemen mee omdat ze ging spelen en lezen, maar daar gaan we niet voor naar bed tussen de middag om dan 's avonds laat te gaan slapen. De eerste weken heb ik haar goed in de gaten gehouden wat gedrag betreft, week 1 nog 3x naar bed en daarna steeds minder. Ze gaat dan wel al om 18.00 uur 18.30 uur naar bed als ze tussen de middag niet heeft geslapen. Sinds ik zwanger ben gaat ze helemaal niet meer tussen de middag naar bed (heel erg jammer voor mij) maar het voordeel is wel dat je heel de dag voor jullie zelf heb en geen rekening meer hoeft te houden met het middag slaapje. Gemiddeld heeft een peuter 12 uur per dag/nacht slaap nodig en mijn dochter houd zich daar precies aan. Ze slaapt (behalve op de camping) altijd klokje rond.
Hoop dat je er wat aan hebt.


Groetjes Syl, moeder van Liselot *Nicky en zwanger........
 
Hoi,

Mijn zoontje van bijna 3 slaapt ook nog een aantal dagen tussen de middag. Wij zitten er ook middenin! Zeker nu hij ontdekt dat hij kan zeggen ik wil niet naar bed en stennis gaat lopen maken.
Wij geven heel duidelijk aan dat hij niet hoeft te slapen, maar wel in bed moet blijven. Leggen een leuk boekje neer dat hij mag lezen en als ik dan een kwartier later kom, slaapt hij meestal wel.
Als ik hem niet naar bed doe tussen de middag , wordt hij eind van de middag toch vervelend en huileriger. Hij kan dan ook spontaan op de vloer in slaap vallen tijdens het spelen, nou dat kan natuurlijk niet.
Dus nu  laten wij  hem  tussen de middag niet langer dan een uurtje slapen, daar komt hij net even van bij en dan is hij 's avonds ook moe genoeg om 1900 uur te gaan slapen.
 
Terug
Bovenaan