middag slaapje

hoi
waneer of hoe oud is een kindje gemiddeld als hij smidag niet meer slaapt??
mijn zoon van 2,3 jaar wil niet meer slapen smiddags
hij slaapt normaal van 13;00 uur tot 14;30 uur ongeveer
maar nu al 2 dagen niet
hij gaat tussen 18;30 en 19;00 uur naar bed en slaapt tot 7;00 uur of iest langer
hij is  wel vrolijk verder en speelt gewoon door  
 
 
Volgens mij is dat heel verschillend. Sommige kinderen slapen al niet meer 's middags als ze anderhalf zijn en anderen doen het tot ze bijna vier zijn. Mijn zoontje is van november 2 en slaapt soms wel en soms niet. Gisteren sliep hij maar 45 minuten, vandaag niet, morgen gaat hij naar het kDV en slaapt dan misschien ook niet. En dan is het vaak zo dat hij donderdag opeens 2,5 of 3 uur achter elkaar slaapt. Ik breng hem 's middags wel altijd even naar bed. Hij gaat dan altijd eerst een beetje op z'n bed zitten kletsen en spelen (komt er gelukkig nooit zelf uit) en na een uurtje haal ik hem er uit of hij is inmiddels in slaap gevallen.
 
hallo,

ons zoontje slaapt al +/-1,5 maand niet meer overdag en hij is pas 21 maanden.
 soms gaat ie nog 1x in de week een uur of 2 slapen. hij speelt anders lekker alleen of gaan naar buiten om te wandelen.
'S avond ligt hij er om 18.30 in tot de volgende morgen ongeveer 8 uur in. en dan slaapt ie binnen een paar minuten.

Groetjes sandra mama van niels  
 
grappig. Mara is nu 3 jaar en 5 maanden en slaapt nog minimaal 1,5 uur tussen de middag. We zijn er minder moeilijk in als we weggaan slaapt ze in de auto of niet maar als ze niet slaapt ligt ze tussen 17 en 18.00 in bed.

Groetjes
 

hoi joyce. ik vind dat je dochter erg vroeg naar bed gaat s'avonds. ik heb zelf een dochter van 2 jaar en 2 maanden en ze slaapt tussen de middag   ook nog zo'n 1 tot 2 uurtjes, maar ze gaat tussen half 8 en 8 uur naar bed toe en slaapt dan tot s'morgens een uur of 8. hoe laat wordt jou docher dan wakker s'morgens? ik ga haar vanaf mei naar de creche brengen dus dan zal ze ook wel iets eerder naar bed gaan, maar dan vind ik tussen half 6 en 6 uur toch erg vroeg hoor. nou ja zo denk iker over , maar ieder heeft z'n eigen regels en gezag. ik wil je er ook absoluut niet over aanvallen of zo maar ik geef gewoon mijn mening. sorry als je er over gekwetst bent, ik bedoel het absoluut niet kwaad of zo. nou ja in elk geval groetjes van rilana (moeder van bo )
 
quote: rilana050177 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-03-2007 21:24:27'));

hoi joyce. ik vind dat je dochter erg vroeg naar bed gaat s'avonds. ik heb zelf een dochter van 2 jaar en 2 maanden en ze slaapt tussen de middag   ook nog zo'n 1 tot 2 uurtjes, maar ze gaat tussen half 8 en 8 uur naar bed toe en slaapt dan tot s'morgens een uur of 8. hoe laat wordt jou docher dan wakker s'morgens? ik ga haar vanaf mei naar de creche brengen dus dan zal ze ook wel iets eerder naar bed gaan, maar dan vind ik tussen  5 en 6 uur toch erg vroeg hoor. nou ja zo denk iker over , maar ieder heeft z'n eigen regels en gezag. ik wil je er ook absoluut niet over aanvallen of zo maar ik geef gewoon mijn mening. sorry als je er over gekwetst bent, ik bedoel het absoluut niet kwaad of zo. nou ja in elk geval groetjes van rilana (moeder van bo )



 
Thijs is 3 1/2 en slaapt nog ca. 3x per week 's middags. Ik maak hem meestal na 1 1/2 uur weer wakker, anders slaapt ie zo 2 1/2 uur. 's Avonds is het dan vaak wel erg laat voordat ie eindelijk slaapt (20.00/20.30), maar hij trekt het dan overdag echt niet meer....wordt ie zo vervelend en chagrijnig!!
Op zich vind ik het wel lekker, aangezien ik nog een kleintje van 5 maanden heb, die 's middags rond dezelfde tijd ook naar bed gaat......kan ik lekker even wat doen in huis of even lekker met een tijdschrift op de bank...heerlijk!
Afijn, het verschilt dus heel erg!!!!!!
Groetjes, Patricia

 
Hoi Dames

Ik denk dat het heel erg verschilt  per kind. Mijn dochter van 3jaar slaapt nog steeds elke middag.   Mocht het weleens gebeuren dat ze overslaat dat is ze tegen vieren echt sago.

Ze slaapt s'middags van 2uur tot een uur of 5, en sávond om half 8 gaat ze naar bed tot de andere dag 8 uur.

Soms word er weleens tegen mij gezegt dat ik haar niet meer moet laten slapen, dat ze daar te oud voor word. Dan denk ik nou zolang ze het nodig heeft waarom niet en als ze sávonds gewoon optijd naar bed gaat maak ik er geen punt van. Ze zal het wel nodig hebben, denk ik dan. En ik geniet er ook wel van, kan ik ff wat voor me eigen doen s'middags.

Groetjes Patricia



 
Terug
Bovenaan