middag slaapje

Hallo Yvonne, mijn zoontje Pharrell is nu drie en een half jaar en sliep al lang niet meer 's middags, toen hij ongeveer 2 en een half jaar was lag hij te kletsen met een ander jongetje in de slaapzaal van het kdv. Als ik merk dat hij hangerig is of een erg druk weekend heeft gehad( met slapers) dan is hij dagen daarna nog moe en dan vraag ik of ze hem 's middags gewoon even naar bed willen brengen. Gister hebben ze dat ook gedaan en hij heeft ook geslapen. Je moet gewoon aankijken hoe je kind zich voelt, even vragen kan geen kwaad. wat ik soms ook doe is een rustig spelletje of een boekje lezen, meestal gaat hij dan tegen me aan liggen en slaapt hij zo.
Succes verder,
groetjes melinda
 
Hoi hoi,
Mijn dochter 2 jr en 7 mnd slaapt niet meer 's middags vanaf de dag dat ze voor het eerst naar de psz ging. Echt vanaf dezelfde dag niet meer. Ze ging van 3 uur slapen overdag naar helemaal niet meer slapen overdag. Haar bedtijd is hetzelfde gebleven: 19.00uur naar boven, boekje lezen, op bed klimmen enz, 19.30uur slapen. 's Ochtends wás ze altijd rond 09.00uur wakker toen ze nog 's middags sliep, maar nu zo rond half 8, 8 uur. Dat is dus wel typisch. Maar ze doet het prima! gaat harstikke goed zo. Als we rond 14.00uur ergens heen gaan, valt ze 9 van de 10x wel in slaap in de auto.
Groetjes Judith
 
Mijn zoontje van 2,5 jaar wilde   een paar maanden geleden ook niet meer slapen. Ik deed hem wel naar bed, maar daar lag hij te spelen. Daarna was het weer 2 maanden goed. Nu is het soms wel en soms niet. Maar hij ligt dan wel even lekker alleen.
 
mijn dochtertje stopte met haar middagslaapje toen ze rond haar tweede verjaardag zat.
Ineens wilde ze niet meer naar bed, maar soms viel/valt ze wel eind van de middag nog even op de bank in slaap.
Ze houdt het dus soms nog net niet helemaal vol.
In het begin sliep ze zo'n 3 keer in de week nog even een uurtje op de bank (in bed wilde ze echt niet meer) en nu is dat nog een heel enkel keertje vooral als ze niet helemaal lekker is ofzo.
Het is vroeg maar het verschilt gewoon heel erg per kind, het ene kind slaapt niet meer als ze twee zijn het andere slaapt nog vlak voor ze naar de kleuterschool gaan.
 
Hallo,

onze dochter van 26 maanden slaapt elke dag nog ongeveer 3 uur! Ik vind het prima, gezien het feit dat we nog een zoon van 2 maanden hebben en hij slaapt ook rond dezelfde tijd. Dan is er nog net even tijd voor mama zelf of om nog wat klusjes te doen! Als we haar na 3 uur niet wakker maken, zou ze nog verder slapen!!!! Ze gaat 's avonds rond 19.00 - 19.30 uur weer naar bed. We kunnen ook best wel schuiven met de slaaptijden, meestal gaat ze rond 12.00 uur naar bed, maar als het met het programma van die dag beter uit komt dat ze om 11.00 uur naar bed gaat is het ook geen probleem. Ze is 's morgens steeds zo rond 07.30 uur wakker en dat komt dan weer mooi uit, omdat de jongste dan alweer in bed ligt na de eerste voeding!
En zo rollen wij de dag door!!!

groetjes,
sakiris
 
Mijn zoontje is 2 jaar en 3 maanden en sinds een paar weken slaapt hij ook niet meer 's middags. Hij sliep dan altijd wel zo'n 2 uur maar als we hem 's avonds naar bed brachten was hij nog meer dan een uur op zijn kamer aan het rotzooien en ging dan pas laat slapen. Dus toen hebben we het middagslaapje er maar af gehaald en soms red hij het aan het einde van de middag nog niet helemaal en slaapt hij heel eventjes op de bank maar als we hem nu naar bed brengen is hij moe en slaapt hij een stuk sneller. En als we met de auto weggaan 's middags dan slaapt hij vaak in de auto wel even maar dat is dan ook niet zo lang.
 
Onze oudste (2 jaar en 8 maanden) kan er ook zonder maar wordt dan wat moeizamer in de loop van de dag. Meestal leg ik hem in onze bed met de tv aan en dommelt hij zo in slaap. Onze jongste (20 maanden) heeft het nog wel nodig om anderhalf uur te slapen smiddags. Ze slapen allebei van half 8 a 8 uur tot ongeveer half 7 a 7 uur de volgende ochtend.
 
Hoi, Mijn dochtertje word volgende maand 1,5 en ze wil echt niet meer slapen, ik leg haar wel elke dag in bed, maar ze ligt rustig een uur te spelen, gisteren zelfs 1,5 uur, ze huilt niet, maar ze wil gewoon niet slapen. ze gaat dan rond 7 uur naar bed en slaapt tot de volgende dag 9uur, dus dan haalt ze het wel weer in.
 
Terug
Bovenaan