middagslaapje, wat te doen?

hallo,

onze dochter gaat rond 1930 uur naar bed en is 's ochtends rond 0730 uur wakker.
inderdaad een lekker slaapkopje, maar dat is ze altijd geweest.

groetjes
corina
 
Hoi allemaal,

dankjewel voor jullie reacties. Wij gaan het inderdaad wat rustiger aanpakken, ze gaat nu zo'n 2 keer per week nog even maximaal een uurtje slapen. We merken dat we toch wel de goede keuze hebben gemaakt om te stoppen, want ze is veel vrolijker actiever, en eet beter. Daarnaast gaat ze nu rond 19`/19.30 uur naar bed en slaapt goed en rustig door tot zo'n 7/7.30. Alles is wat rustiger geworden nu.
En daarnaast lassen we op de dagen dat ze niet slaapt een rustmomentje in, dan gaan we even lekker met haar een boek lezen, of kleien of even wat tv kijken, dus echt even rustig zitten. En dat vindt ze heerlijk, daar knapt ze veel meer van op dan van slapen.
Ze geeft nu ook zelf aan dat ze niet meer naar bed wil 's middags, dus het gaat nu goed.

Bedankt voor jullie tips.

groetjes,
Kirsten
 
Nog even een reactie op iets wat Alie schreef, nl. dat kinderen die vroeg naar bed gaan de werkende partner zo weinig zien. bij ons gaan de kinderen vroeg slapen, maar ze zijn ook vroeg wakker, waardoor we altijd met z'n allen ontbijten en mijn man nog even met ze kan spelen/kletsen. 's Avonds is mijn man soms laat thuis, maar naarbed brengen haalt hij meestal wel, tenzij de jongste erg moe is. Dus hij heeft twee keer per dag gezelligheid met de kinderen.
Verder kan ik me voorstellen dat als je doorslaapt tot half 9/9 uur het middagslaapje er niet meer in zit. Onze kinderen zijn om 7 uur echt wakker (of soms vroeger) en zijn om half 1/1 uur helemaal kapot, en heel hard aan een slaapje toe.
En ik merk dat nu het vroeger donker wordt de kinderen 's avonds eerder naar bed willen. In de zomer waren de nachten en ook de middagslaapjes korter.
 
Terug
Bovenaan