middagslaapje wel/niet

hallo allemaal,

ik ben een trotse moeder van twee kinderen een zoon van 2,5 jaar en een dochter van
9 maanden. Nu gaat het on mijn zoontje, Hij heeft ruim voor de geboorte van onze dochter een nieuwe kamer gekregen met een mooi groot bed... daar heeft hij 4 weken geslapen en toen wilde hij niet meer, dus ging weer  terug in zijn ledikantje, nu een jaar
later klimt hij met name ,s middags uit die ledikant en wil dan niet slapen terwijl hij echt ontzettend moe is. Ook wil hij dan niet in het groote bed. wie heeft hier ook ervaring mee
ik ben nl bang dat hij zich een keer bezeerd. en hebben jullie ervaring met wanneer een middag slaapje ophoudt. Want mijn zoon heeft het mijn inziens wel nodig.

groetjes liesbeth
 
Hoi Liesbeth,
Moeilijk is dat he? Mijn zoon wil ook vaak niet naar bed, maar als hij dan eenmaal ligt, slaapt hij best lang. Daaruit concludeer ik maar dat hij het inderdaad nog erg nodig heeft.
Nu heb ik het geluk dat hij niet uit zijn ledikant kruipt. Lukt ook niet echt heel makkelijk, want ik doe hem meestal een slaapzak aan. Weet niet of jij dat ook doet?
Maar verder weet ik ook niet zo goed een oplossing voor je. Valt hij wel eens op de bank in slaap?
Wat je misschien nog wel kunt proberen is dat je hem in bed legt en erbij gaat zitten. Geen aandacht schenken en als hij uit bed klimt, hem gewoon er weer in leggen zonder wat te zeggen. Moet je misschien wel een lange adem hebben. En als hij eenmaal doorkrijgt dat hij moet blijven liggen, valt hij misschien in slaap. Probeer dan iedere dag een stuk dichter bij de deur te gaan zitten, net zo lang dat je op de gang/overloop zit.
Dit lijkt misschien allemaal erg gemakkelijk, maar is te proberen toch? Heb deze methode een keer gezien in 1 van die opvoedprogramma's op tv. Ben benieuwd of je het gaat proberen.
Succes in elk geval.
Groetjes
Karin
 
Hallo,
We hadden hetzelfde probleem. Onze zoon wilde ook niet terwijl wij dachten dat hij het nog nodig had.We zijn teon langzaam gaan afbouwen. Om de dag wel laten slapen en dan iets langer dan normaal. OF wat we in een later stadium gedaan hebben is hem korter tussen de middag laten slapen, niet meer 2 uur, maar na een uurtje wakker gemaakt.
Succes ermee.
Kitty
 
hoi hoi
ik had dat probleem ook,maar mijn zoontje ligt nu gewoon in een groot bed.hij huilde ook in het begin maar je moet gewoon doorzetten.en ik weet dat heel veel mensen er tegen zijn maar ik heb mijn zoontje ook vast liggen met kofferriemen.een riem door de armgaten en een onder bij zijn voeten.heb het al zonder gerpobeerd maar zit dan net als jij met het probleem dat meneer heel erg moe is maar dan gewoon uit bed klimt.hij voelt zich ook veiliger als hij vast ligt.
liefs sil
 
sorry hoor, maar je kind vastleggen met koffer riemen !! nee dat gaat er bij mij niet in onze dochter van 2,5 gaat sinds een paar dagen niet meer naar bed. dit deed ze enkele weken geleden ook en toen ging ze weer naar bed.

maar ik kan me niet voorstellen naar alle waarschuwingen dat mensen hun kinderen nog steeds vast snoeren.

liefs kim
 
hoi ,

sinds mijn zoontje van 2 een eigen bedje heeft is het heel verschillend of hij s middags wel of niet slaapt de ene keer gaat het heel goed en de andere keer is hij moe
ook is het echt een probleem om hem in slaap te krijgen ik moet echt bij hem gaan liggen anders klimt hij er uit maar vastbinden geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt

groetjes
 
Hoi,

Wij hebben 3 jongens van 4 1/2, bijna 3 en 1 1/2 jaar. De oudste sliep nog 's middags tot hij naar school ging. Hij had het zo nodig. We zijn ermee gestopt toen hij 's avonds niet direct in slaap viel maar we hem wel tot 21.30 uur hoorden praten en zingen.
Onze zoon van bijna 3 slaapt ook nog. Hij wil de laatste tijd ook vaak niet maar als hij slaapt dan slaapt hij wel 1 1/2 a 2 uur. Voordat hij gaat slapen zeg ik tegen hem dat we als hij wakker wordt lekker wat gaan drinken met wat lekkers. Dat is voldoende voor hem.

Groeten Natasja
 
Ik zit met ongeveer dezelfde vraag.

Mijn zoontje gaat om 19.30 uur naar bed maar valt pas tegen 22.00 uur in slaap (vind ik erg zielig!) en hij wordt 's ochtend om 06.00 uur wakker.

Ik heb dit al eens aangekaard bij het CB en die adviseerde om nog wel het middagslaapje te doen maar hem maar even (2 uurtjes) te laten slapen.

Nou, dat werkt dus niet. Ik ga nu proberen om hem nog maar 1 uurtje te laten slapen en als dat niet lukt dan denk ik erover om hem dan 's middags maar wakker te houden. Want van 22.00 uur tot 06.00 uur vind ik echt niet normaal (hij is 2 jaar en 2 mnd oud).

Groetjes,
Rosanne
 
Terug
Bovenaan