Middagslaapje

BernicevdB

New member
Mijn zoontje is nu 23 maanden (word 7 mei 2 jaar) en weet niet zo goed waar ik goed aan doe met betrekking tot zijn middagslaapje.

Hij word ‘s morgens vaak rond 8 uur wakker. En slaapt dan vaak rond 13.00 weer. Alleen slaapt hij dan vaak 16.30 en gaat hij ‘s avonds niet meer voor 22.00 slapen. Als ik hem eerder wakker maak is hij niet te genieten.

Als hij soms later wakker word ‘s morgens (tussen 09.00 en 10.00) houd hij het vol zonder middagslaapje soms word hij rond 16.30 dan wel moe, maar dan heeft het ook geen zin om hem nog op bed te leggen. en gaat hij ook pas dan weer rond 21.00 slapen ook al leggen we hem eerder op bed.

Weet iemand wat we hiermee kunnen doen? Eerder wakker maken heeft ook niet echt zin.
 
Ik herken het helemaal. Dat duurde hier nog tot 3,5 jaar, daarna verviel middagdut. Maar het is niet eerst korter geworden. De avonbedtijd kan je naar voren halen door 's ochtends vroeger op te staan. Staat los van de middagdut.
 
Ik herken het helemaal. Dat duurde hier nog tot 3,5 jaar, daarna verviel middagdut. Maar het is niet eerst korter geworden. De avonbedtijd kan je naar voren halen door 's ochtends vroeger op te staan. Staat los van de middagdut.
Dankjewel voor je reactie! Het is dus gewoon even uitzitten. En anders toch maar wat vroeger me bed uit
 
Terug
Bovenaan