Middagslaapje

A

Anoniem

Guest
Hallo mama's

Ik ben hier niet zo vaak, ik lees meer dan ik vraag . Mijn dochtertje van bijna 13 maanden slaapt nog twee keer op een dag, eind van de morgen en eind van de middag, beide keren een uur.
Dit vind ik erg lastig, heb van de week eens geprobeerd om ze alleen 's middags te laten slapen (vanaf 12 uur), maar dat werkte niet (kwart over 1 weer klaarwakker, en half vier erg moe en weer in bed).
Hoe gaat dat met jullie kindjes? Hebben die alleen een middagslaapje of zijn ze ook zo eigenwijs??
Trouwens, haar nacht is altijd hetzelfde, 7-7, ook als ze een keer 8 uur gaat is ze klokslag 7 uur wakker.
Iemand tips?

nee, sorry; geen goeie tips van mijn kant. Lara is nu 11 mnd en slaapt ook nog minimaal 2 keer per dag. Ik vind 't niet zo erg; we passen het dagritme gewoon aan haar slaapjes aan. En zo'n slaapje maakt ook dat wij even onze handen vrij hebben, dus van mij mag ze!

Wie weet is er iemand anders met de gouden tip voor jou!

Jacoline.

Het is inderdaad wel lastig soms dat ze nog 2 keer slapen.
Maar mijn zoontje van bijna 1 slaapt ook nog 2 keer hoor.
Blijkbaar heeft je dochtertje die twee slaapjes toch nog nodig.
Ik pas me ook gewoon aan aan het ritme van mijn zoontje. Het is nu eenmaal zo dat dat toch moet bij die kleintjes.

Ik weet niet hoe je dat éigenwijs' bedoelde maar ik vind het niet eigenwijs hoor van je
kindje. Ze heeft het gewoon nog nodig denk ik.

Mijn vraag kwam misschien beetje negatief over, maar bedoel het niet zo hoor. Als ze twee slaapjes nodig heeft, dan is dat gewoon zo en pas ik me daarop aan. Maar ik vroeg me gewoon af hoe je nu weet wanneer je naar één slaapje kan. Duidelijk??

Hier eentje die al een aantal weken nog maar 1x per dag slaapt en ze is nu 11,5 maanden. Ze slaapt meestal maar 1,5 uur per dag. Langer slaapt ze gewoon niet. HEeft ook geen zin om haar eind van de middag weer op bed te doen, dan speelt ze eventjes en dan begint ze te huilen dat ze er weer uit wil. Daarin tegen slaapt ze wel van 19.30 tot ongeveer 8.30 soms word ik zelfs pas rond 9 uur wakker van haar. Dus dat is wel heel lekker.
Hier dus ook geen advies voor je.

quote: Tig reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-11-2007 20:41:31'));

Mijn vraag kwam misschien beetje negatief over, maar bedoel het niet zo hoor. Als ze twee slaapjes nodig heeft, dan is dat gewoon zo en pas ik me daarop aan. Maar ik vroeg me gewoon af hoe je nu weet wanneer je naar één slaapje kan. Duidelijk??

Ja hoor. Duidelijk! Hahahaha...
Stom he, hoe geschreven tekst verkeerd over kan komen.
Daarom vroeg ik het ook even.
Tja, ik vind het ook lastig hoor, nog twee slaapjes. Je kan zo moeilijk weg.
Maar ja, toch nog maar even volhouden denk ik...

Hier ook nog 2 slaapjes en ik vind het wel lekker eigenlijk.
Elk kind is anders en elk kind heeft dus ook andere behoeften. Als je kindje het niet meer nodig heeft, merk je dat doordat ze steeds minder zal gaan slapen of helemaal niet meer bij bijv het ochtendslaapje.
Sil

Terug
Bovenaan