Middagslaapje

...er op vertrouwende dat het forum zich heus zal verbeteren gooi ik er maar weer eens een nieuw topic tegenaan. Nou ja, nieuw?

Hoe zit dat nou met die middagslaapjes?

Stijn wil de laatste tijd â??s avonds niet meer gaan slapen en ik wil hem toch echt tussen 7 en 8 in bed hebben. Dus maak hem tegenwoordig â??s middags na 1,5 uur wakker anders slaapt ie een gat in de dag. Alleen heb ik niet het idee dat het helpt. Omdat ie als een blok slaapt â??s middags heb ik wel het gevoel dat ie dat nodig heeft.

Afin, hoe gaat het bij jullie?

Nou, hier al een paar maanden geen middagslaapje meer helaas. Een paar weken was het elke keer drama maar ik wilde dat slaapje nog zo graag. En toen we op vakantie waren geweest was het helemaal over. Ze wil einde vd middag nog wel eens in de auto in slaap vallen met als gevolg dat ik dan dus de hele avond een klaarwakker kind heb rond lopen...

Kian trekt het nog niet hoor de hele dag opblijven. Dan is hij aan het eind van de middag doodongelukking, en zit ie zichzelf enorm in de weg (en ons daarbij). Hij slaapt nog dagelijks 1,5 a 2 uur. Maar nu met deze warmte is hij ook lang wakker hoor savonds. Hij gaat ook om 19.00 naar bed, en soms zingt ie nog 1,5 uur alle liedjes die hij kan bedenken en hoor ik 'm alle opvoedkundige thema's van die dag nog even doornemen met Beer. Maar dat vind ik niet erg hoor. Laat 'm maar kletsen, hij gaat niet met tegenzin naar bed, dus ik hou het nog maar even zo.
Hoe is het met bollie?
Liefs Nelleke

Dean slaapt nu ongeveer 2 mn dniet meer 's middags. Hij sliep wel ruim 2 uur, maar dan was hij 's avonds om 23.00 uur nog wakker. Dus, het middagslaapje er af. In het begin was hij rond etenstijd echt vervelend, maar nu kan hij het goed volhouden. Als hij 's avonds tussen 19.00 en 20.00 uur op bed ligt slaapt hij direct.

Hou je het zelf nog een beetje vol?

Groetjes,
Nelly.

Dean slaapt nu ongeveer 2 mn dniet meer 's middags. Hij sliep wel ruim 2 uur, maar dan was hij 's avonds om 23.00 uur nog wakker. Dus, het middagslaapje er af. In het begin was hij rond etenstijd echt vervelend, maar nu kan hij het goed volhouden. Als hij 's avonds tussen 19.00 en 20.00 uur op bed ligt slaapt hij direct.

Groetjes,
Nelly.

Groetjes,
Nelly.

Hoi hoi

Hier ook nog eentje die nog vrijwel elke dag een middagdut doet. Stef slaapt dan altijd nog zeker 2 uur. Soms nog langer. Inderdaad hoor ik hem af en toe 's avonds nog flink zingen en kwekken, maar hij blijft er vrolijk onder en meestal gaat hij lekker slapen. Hij kan dus wel zonder (af en toe) maar we make er zeker nog geen gewoonte van.

Heerlijk hoor! Eline slaapt natuurlijk ook nog, dus in de middag kan deze mama even 'chillen'.

Hou je het nog een beetje vol? Het schiet al op he??

Liefs Annet

Hoi,

Hier ook nog een middag slaapje, ook ik maak Tess na 1,5 á 2 uur wakker want anders slaapt ze zo 3 uur!! En ook hier 's avonds kletsen tegen Mickey en liedjes zingen, erg grappig. Tegen 21:30 zeg ik dat ze moet gaan slapen en meestal doet ze dat ook. Ze rust toch uit in de tijd dat ze op bed aan het kletsen is. Hier houden we het dutje er ook nog in anders heb ik eend riftig kind aan het einde van de dag.

Hoe is het met jouw?

Liefs Nanda

Terug
Bovenaan