middagslaapje

Ik ben benieuwd of en hoe veel jullie kinderen nog slapen overdag.

Sinds een paar dagen wil mijn zoon namelijk niet meer slapen overdag. Als ik hem in bed zet huilt hij alleen maar heel hard of hij zit in bed te 'spelen/praten'.
Ik vind het lastig of ik hem er uit moet halen of in bed moet laten (hij moet zichzelf altijd even in slaap huilen, normaal max 5 min, nu echt veel langer). Afgelopen dagen ben ik er een paar keer heen gegaan, speen opnieuw gegeven en weer neergelegd, als ik dan bij hem kwam stond hij klaar om er uit gehaald te worden...
Na ongeveer 1 uur heb ik hem er dan maar uitgehaald, eerst is hij wel vrolijk, maar 's avonds wordt hij eerder moe. Durf hem er ook niet eerder in te leggen, want 's ochtends komt hij ook steeds eerder...
Hebben jullie hier ervaring mee?
Het is volgens mij nog te vroeg om geen middagslaapje meer te doen, maar dit kan ik toch niet afdwingen?....
 
Zul je net zien, typ ik hier een berichtje, en ja hoor meneer gaat vandaag wel slapen.
Maar goed nog steeds wel minder gemakkelijk als anders. Maar na ruim een half uur huilen en 2 bezoekjes van mij is hij toch gaan slapen... Dat is alvast de winst voor vandaag...
 
Rond anderhalf hebben ze weer een sprong (de laatste gelukkig) en kunnen ze weer wat slaapprobleempjes hebben. Wij hebben het niet dagelijks maar soms is Sven heel snel weer wakker. Nu gaat het sinds een weekje weer heel goed, waarschijnlijk is het sprongetje weer voorbij.
 
heb er nog geen last van gehad. Quinn slaapt op dit moment steeds langer smiddags. Meestal zit hij rond de 2 uur. Af en toe wat korter en af en toe wat langer.

Ik denk dat je het hem gewoon zelf aan moet laten geven. En anders laat je hem iig een uurtje in zn bed. Slaapt hij niet, rust hij toch...

Miss idd een sprongetje, al weet ik zelf niet zo goed wat ze inhouden. Heb het hier namelijk nooit echt meegemaakt. Alleen denk ik nu ook dat Quinn hier mee te maken heeft, want hij is al 2 dagen niet in zn hum en dan duren de dagen toch lang zeg maar...

Succes ermee!
 

Hey,

Lizzy had ook wat slaap probleemjes steeds snachts wakker.
Maar slaapt nu overdag en snachts weer goed gelukkig sinds een paar nachten.
Hoop dat dit door blijft zetten.

Kus
 
Ik den inderdaad dat het een sprongetje is, hij is nu ook wat humeurig (lees: huilt echt overal om als het niet gaat zo als het moet)...
Slapen gaat in elk geval wel weer goed, laten we hopen dat de rest van zijn bui ook zo weer overwaait...
 
Hoi,

Amy slaapt heel goed s'middags. ze slaap sinds 5 weken in een peuterbed. in sinds die tijd slaapt ze veel beter als in haar ledikant. moet haar s'middags naar 2 uur slapen wakker maken. anders slaapt ze gewoon door haha... gisteren heb ik ze naar 3 1/2 uur maar wakker gemaakt want ze werd echt niet zelf wakker. ook s'nacht geen problemen meer. ze gaat rond 7 uur naar bed. en word dan rond 9 uur half 10 pas weer wakker. blijft netjes in haar bedje tot we de deur open doen. dan komt ze er zelf uit..

groetjes Renske
 
Terug
Bovenaan