mijlpaal in zicht!!!!!!

haaaai mama's

ik kijk ontzettend uit naar 13 juli, dan is pascal 4 maand en gaan we met de hapjes beginnen!!!!!!
camera staat al klaar hihi.
zijn er al moeders eerder begonnen met hapjes???
het cb hier geeft eigelijk geen info voor de 4 maand. ze bellen hier meestal de week dat je kleine 4 maanden word, en dan stellen ze in overleg een voedingsschema voor. wat wel en niet mag/kan. en hoeveel, welke tijden het handigst zijn enzovoort.

nu heeft pascal erg gevoelige darmpjes, dus ik ben ook wel wat huiverig om te beginnen met fruit enzo.
wat zou wijsheid zijn. ik heb eigelijk geen zin om te wachten op t telefoontje van het cb. wil zo graag vast een hapje naar binnen smokkelen hahaha.
maar natuurlijk zonder dat pascal er last van krijgt.

hij poepte eigelijk om de dag. nu is dat de laatste 2 weken niet meer zo. er zit nu soms wel 3 dagen tussen. is dat normaal?? verandert dat "schema"als ze ouder worden. hij kan er verschrikkelijk last van hebben en dan helpt cinebaby of infacol ook niks.

groetjes
een hapklare smooty

Hoi,
Ik zou persoonlijk echt niet vroeger beginnen, je manneke heeft daar geen voordeel van!
3dagen niet poepen is bij flesvoeding niet normaal, dan horen ze echt minimaal 1x per dag te poepen!
Ons meisje poept gem, 1x per week, met bv kan dat omdat ze de afvalstoffen opsparen en pas poepen als de darmen vol zitten!
Ik zou even overleggen met de ha wat je kan doen om zijn stoelgang gemakkelijker te laten komen!

Ik zou trouwens met groente beginnen, fruit is zoeter en als je daarmee begint vinden ze dat vaak lekkerder dan de groente, dan duurd het soms langer voordat ze de groente goed eten!

Succes ermee

ik ben persoonlijk wel een weekje eerder begonnen met de hapjes. maar je moet gewoon je eigen gevoel volgen.
dit omdat hij zomoeilijk poept en ik dacht zo krijgt hij wat extra vezels binnen waardoor het misschien wat makkelijker gaat. (het lukt hem nu wel iets makkelijker moet ik zeggen)
ben met fruit begonnen en een paar dagen later toen dit goed ging ben ik ook met groente begonnen. en ik moet zeggen hij doet het uitstekend. hij vind ook alles lekker maakt echt niet uit wat hij krijgt.
het probleem met het poepen dat heb ik hier ook. jayden poept ook maar eens in de 2 a 3 dagen.
het advies van mijn cb was iets meer water in de flessen bij elke voeding, laxerend fruit en zijn anusje masseren met een beetje vaseline.
ik persoonlijk hielp hem geregeld met de termometer maar dit werd ten zeerste afgeraden omdat dit luie darmen kan veroorzaken.
verder heb ik geen advies gehad van het cb, heb gewoon gedaan wat ik dacht wat goed is voor hem.
en ik moet zeggen hij doet het er prima op.
hoop dat je hier iets aan hebt

Hier probeer ik echt nog even wat langer te wachten met alle hapjes e.d. dan gelijk te beginnen met 4 maanden, we hebben zoveel allergieen in de familie, gluten-sinaasappel- koemelk allergieen,
dus doe wel rustig aan.

Joel heeft flesvoeding en poept ook ongeveer 1x in de 3 dagen, hij heeft verder geen buikpijn en zn ontlasting is die ene keer gewoon soepel.
Dus maak me daar geen zorgen om,

Liefs Marina

Tim krijgt sinds 2-3 weken groentehapjes maar vindt alleen de wortel (=zoet) lekker. Maar de aanhouder wint, denk ik dan maar. Ik begin pas met fruit als de groente goed gaat.

Tim poept eigenlijk standaard 2x per dag: bij de ochtend- en avondfles.

Gr Ingrid

Terug
Bovenaan