mijlpaal in zicht!!!!!!

ow leuk zeg het eerste fruithapje..

wij zelf zitten in het dilemma de kinderarts zegt dat we met 4maand (19 juli is dat)mogen beginnen maar cb zegt dat we moeten wachten tot 6 maand ivm borstvoeding..

Ivo laat tegenwoordig ook 3 soms 4 dagen tussen de poepluiers, terwijl hij dat met bv niet deed. Ze zeggen dat zolang hij er geen last van heeft en het niet hard is, er niets aan de hand is. Als dat wel zo is dan werkt lactulose o.i.d misschien wel.
Ivo is nu 13 weken en ik ben gisteren begonnen met wat sterk verdunde roosvicee bij te geven (ongeveer 100cc), heeft nu al 2 dagen achterelkaar gepoept. Vanmorgen ook weer een uurthe na de roosvicee.
Ik denk dat het hem dus wel helpt...
Ik had zelf ook het idee dat hij misschien te weinig dronk (4x200 voeding) en als hij meer drinkt hij dan ook beter gaat poepen.

Verder zei de cb-arts tegen mij bij 12 weken!! (vorige week dus) dat als ik denk dat hij zin krijgt in vast voedsel ik er mee mag beginnen. Dus da's een heel ander advies dan de 4 maanden waar men altijd over spreekt! Moet met 16 weken weer terug.

Ik ben vandaag begonnen met een fles met rijstbloempap (2schepjes) en vanmiddag krijgt hij er ook een. Als dat een poosje goed gaat, begin ik met groente.

ps.Wij hebben geen voedselallergie in de directe familie, alleen bij een achternichtje en -neefje en Ivo krijgt gewoon standaard voeding en heeft zelden krampjes en spuugt niet.

als jij denkt dat hij er klaar voor is
kan je eens voorzichtig gaan beginnen
ilse is nog 3 maand maar zie dat ze soms kijkt wat wij eten
maar wacht wel tot 4 maanden.

@tamslot; is dat gewone roosvicee? og ernstig verdunde laxo?? ik vind alles eng om te geven hahahaha, ben zo bang dat pascal er juist meer last van krijgt. hij mocht al wel een liga hapje. zo'n kwart van een koekje en dan met flesmelk tot smots geprakt. dat krijgt hij dus alleen als hij heeft gepoept. ik ben anders weer bang dat het te zwaar is.

Ik heb toevallig gewone roosvicee in een pakket gekregen en doe dan 180cc lauw water met 2 koffielepeltjes roosvicee. Dat bied ik een paar keer per dag aan, niet als hij net melk gehad heeft natuurlijk.
Ik heb zoiets van extra vocht (onder de 1000cc) kan nooit kwaad voor de poeperij en ach, die paar druppels roosvicee....
Wat kan er nou gebeuren?

Ik heb nog geen liga gegeven. Pas als de rijstebloem goed gaat wil ik uitbreiden, hij is nog geen 3 1/2 maand.

oke, ik heb ook zo'n fles gekregen ja.
pascal mocht juis t wel liga en geen rijstebloem.
ach hij is nu 14 weken, die 2 weekjes zonder extraatjes gaan ook zo voorbij, merkt hij niks van hihi

Terug
Bovenaan